مسابقات فینال و رده بندی بسکتبال جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴

مسابقات فینال و رده بندی بسکتبال جوانان آسیا در سال 2014

مسابقات بسکتبال جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴، با برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی در دوحه‌ی قطر پایان یافت.
تیم های ایران و چین امروز در مسابقه‌ی فینال بسکتبال جوانان آسیا به مصاف هم رفتند که چینی ها توانستند با نتیجه‌ی ۶۶ بر ۴۸ تیم ما را شکست دهند و عنوان قهرمانی را به دست آورند. بازیکنان کشورمان کوارترهای اول و دوم این مسابقه را به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۱۲ و ۱۴ بر ۷ به حریف واگذار کردند تا با اختلاف ۱۷ امتیازی از حریف، راهی رختکن شوند. تیم زیر ۱۸ سال ایران برخلاف بازی روز گذشته برابر چین تایپه، نتوانست در کوارتر سوم مسابقه‌ی امروز جریان بازی را تغییر دهد و این کوارتر را نیز با نتیجه‌ی ۲۲ بر ۱۲ به حریف واگذار کرد. بازیکنان کشورمان تنها در کوارتر پایانی توانستند با نتیجه‌ی ۱۷ بر ۸ حریف را مغلوب کنند؛ اما این برتری برای جبران اختلاف ۲۷ امتیاز که در سه کوارتر اول ایجاد شده بود، کافی نبود.
بازیکنان تیم ایران در جریان این مسابقه ۶۸ بار اقدام به پرتاب کردند که تنها در ۱۹ مورد موفق بودند (۲۸ درصد). امتیاز آورترین بازیکن ایران در این مسابقه نوید رضایی فر بود که ۱۳ امتیاز به دست آورد. (آمار بازی)
تیم چین با کسب این قهرمانی، یازدهمین مدال طلای خود در رقابت های بسکتبال زیر ۱۸ سال آسیا را به دست آورد. تیم کشورمان نیز تعداد مدال های نقره‌ی خود در تاریخ این رقابت ها را به عدد ۲ رساند.
در بازی رده بندی نیز دو تیم کره جنوبی و چین تایپه رو در روی هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری ۷۰ بر ۵۸ کره جنوبی پایان یافت.

منبع عکس

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. ای بابا واقعا حیف شد راهت میتونستیم این یبار مصرفا رو ببریم ولی شانس باهامون یار نبود.

  2. mehrad گفت:

    ادمین جام جهانی جوانان کیه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *