آلن آیورسن در چند روز آینده رسما بازنشسته خواهد شد

آیورسن در چند روز آینده رسما بازنشسته خواهد شد

اگر اخبار دنیای بسکتبال را پیگیری می کنید،احتمالا تا به حال خبر تصمیم آلن آیورسن برای بازنشستگی را شنیده اید.
آلن آیورسن از سال ۲۰۱۰ در NBA بازی نکرده است.به گزارش slamonline این بازیکن پس از حضور نه چندان طولانی در لیگ های خارجی و چند تلاش ناموفق برای جلب توجه تیم های NBA برای بازگشت به این لیگ،این هفته رسما بازنشستگی خود را اعلام خواهد کرد.
یک منبع آگاه به slamonline گفت آیورسن امیدوار است با کنار گذاشتن بسکتبال همه انرژی خود را روی پیشرفت بیزینس و بچه هایش مترکز کند.
این منبع گفت:”آیورسن طرفدارانش رو بیش از هر کسی دوست داره.او عاشق اینه که طرفدارانش در خیابان و اینترنت به طور مکرر از او می خوان به بسکتبال برگرده.اما حالا اونا می دونن که همچین اتفاقی نمی افته،او می تونه فقط رو کارهای آینده خودش تمرکز کنه.”
آیورسن ۳۸ ساله آخرین بار در سال ۲۰۱۱ در ترکیه بسکتبال حرفه ای بازی کرد.
پایان دوران حرفه ای Allen Iverson کاملا با مشاهیر NBA قابل قیاس است.او سابقه حضور ۱۱ باره در آل استار NBA را دارد و در طول دوران حرفه ای خود متوسط ۲۶٫۷ امتیاز،۶٫۲ پاس منجر به گل و ۲٫۲ توپ ربایی را به ثبت رسانده است.ایورسن ۷۱ بازی در مرحله پلی آف رقابت های لیگ انجام داده و یکبار نیز در فینال ان بی ای حاضر بوده است.کسب عنوان MVP فصل ۲۰۰۱ دیگر افتخار این گارد راس کهنه کار است.
او با قد ۱۸۶ سانتیمتری خود،به خاطر پاس های باورنکردنی و روحیه مبارزه طلبی اش شناخته می شود.همیشه با قدرت و سرسختی به سمت سبد حمله می کرد و با بازیکنانی که از لحاظ هیکل از او بزرگتر بودند،مقابله های جذابی داشت.این بازیکن در طول دوران بازی اش به ندرت بازی ای را به دلیل مصدومیت از دست داد؛در حالی که اغلب با مصدومیت ها روبرو بدو اما در بازی ها حضور داشت.
آیورسن همچنین به خاطر سبک بازی خاصش همیشه در یادها خواهد ماند.او به عنوان یکی از بهترین مجریان حرکت کراس اور در تاریخ NBA درخشید.این بازیکن با استعداد خاصی از توپ استفاده می کرد و پاسوری بود که دست کم گرفته شد.ویدئو زیر کراس اور معروف او در مقابل مایکل جردن است.(دانلود ویدئولینک کمکی)

آلن آیورسن در سال ۱۹۹۶ از دانشگاه جرج تاون،به عنوان انتخاب شماره ۱ درفت توسط فیلادلفیا سونی سیکسرز جذب شد و در طول ۱۳ سال حضورش در لیگ برای تیم های دنور،ممفیس و دیترویت نیز بازی کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. احمد گفت:

    سلام دوست عزیز.لطفا مطالب اموزشی بیشتری بگذارید

  2. mohammedlahiji گفت:

    سلام ببخشید nba green یا nba fit چیه؟

    • admin گفت:

      NBA Green برنامه ای هست که با همکاری ان بی ای و شورای حمایت از منابع طبیعی آمریکا برگزار میشه و در زمان مسابقات،یک هفته به نام هفته سبز NBA نام گذاری میشه.در طول این هفته بازیکنا و تیما برای حمایت از محیط زیست،تو فعالیت هایی که به حفظ محیط زیست کمک می کنه،شرکت می کنند.یکی از اهداف این پروژه تبدیل کردن NBA به سازمانی سازگار با محیط زیست هست.تا اونجا که اطلاع دارم برنامه NBA Green از سال ۲۰۰۹ شروع شده.
      NBA Fit هم برنامه جامع لیگ NBA برای سلامتی هست که شامل برنامه ها،رویداد ها و محصولاتی برای کودکان و خانواده هاست تا فعالیت بدنی و در نتیجه زندگی سالمی داشته باشن.

  3. احمد گفت:

    سلام ببخشید من .وقتی عکس های بسکتبال رو میبینم حالت بدنشون در حال دویدن یک جوریه.من نمیتونم اینجوری برم میشه کمکم کنید

  4. احمد گفت:

    خواهش میکنم درست جواب بدین.خیلی حیاتیه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *