آماری استادمایر به عنوان عضوی از نیویورک نیکس بازنشسته شد

آماری استادمایر به عنوان عضوی از نیویورک نیکس بازنشسته شد

تیم نیویورک نیکس روز سه شنبه در بیانیه ای گفت آماری استادمایر قراردادی با این تیم امضا کرده و متعاقبا اعلام کرده است از NBA بازنشسته می شود.
استادمایر گفت: “می خوام از آقای دولن، فیل [جکسون] و استیو [میلز] به این خاطر که با من قرارداد امضا کردن تا بتونم رسما به عنوان عضوی از نیویورک نیکس بازنشسته بشم، تشکر کنم.”
آماری در ادامه افزود: “سال ۲۰۱۰ به نیویورک اومدم تا به احیای این تیم کمک کنم و ما این کارو کردیم. کار کارملو، فیل و استیو برای احیای تیم همچنان ادامه داره و با مهره هایی که امسال جذب شده، نیویورک یه بار دیگه یه تیم پلی آفی به نظر می رسه. گرچه مسیر حرفه ایم باعث شد در جاهای دیگه در سراسر کشور بازی کنم، اما قلبم همیشه به Big Apple (لقب شهر نیویورک) تعلق داشته. یه نیک، همیشه یه نیکه.”
استادمایر ۳۳ ساله در ۸۴۶ بازی که در طول ۱۴ فصل برای تیم های فینیکس، نیویورک، دالاس و میامی انجام داد، میانگین ۱۸٫۹ امتیاز و ۷٫۸ ریباند را ثبت کرد. این فروارد/سنتر ۶ فوت و ۱۰ اینچی، ۶ بار برای حضور در آل استار انتخاب شد و ۲ بار در ترکیب تیم اول فصل قرار گرفت. او به همراه استیو نش، پیک اند رول های تماشایی را در فینیکس سانز اجرا کرد. استادمایر در سال ۲۰۰۳، پس از آنکه بلافاصله از دبیرستان وارد NBA شد، بهترین بازیکن سال اولی لقب گرفت.
مشخص نیست آیا استادمایر برنامه ای برای بازی کردن در خارج از امریکا دارد یا خیر. به گفته منابع او پیشنهادهای وسوسه کننده ای (از نظر مالی) از چین دارد و همچنین می تواند به تیم اسرائیلی هاپوئل اورشلیم که خود مالکیت بخشی از آن را در اختیار دارد، بپیوندد. به گفته منابع، استادمایر قصد دارد پیش از تصمیم گیری در مورد بازی کردن یا نکردن در خارج از امریکا در فصل پیش رو، کمی فکر کند.
استادمایر که در تابستان ۲۰۱۰ به عنوان بازیکن آزاد به نیویورک پیوست، در بازه هایی از ۵ فصل حضورش در این تیم، برای نیویورک بازی کرد. دوران حضور او در نیکس با آسیب دیدگی هایی همراه بود اما طرفداران نیکس، برای پیوستن آماری به این تیم در زمانی که سایر بازیکنان آزاد بزرگ، این تیم را جدی نگرفتند، به او علاقه مندند. او در نخستین فصل حضورش در نیویورک، میانگین ۲۵٫۳ امتیاز و ۸٫۲ ریباند را ثبت کرد و در ترکیب تیم دوم فصل قرار گرفت.
روز سه شنبه، آماری پیش از اعلام بازنشستگی، یک قرارداد یک ساله تضمین نشده با نیویورک امضا کرد تا به عنوان عضوی از تیم نیویورک نیکس بازنشسته شود.
در پایان می توانید ۵ دانک برتر آماری استادمایر از منظر ESPN را تماشا کنید.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.