استفاده بازیکنان پورتلند از آیپد در طول بازی ها

استفاده بازیکنان پورتلند از آیپد در طول بازی ها

تیم پورتلند تریل بلیزرس با ثبت رکورد ۱۳ برد و ۲ باخت تا به اینجای لیگ ، سومین رکورد را در میان تیم های NBA به ثبت رسانده است و با ۱۱ برد متوالی موجب تعجب همگان شده است . اما چه چیزی به ثبت چنین رکوردی کمک کرده است ؟ تبلت آیپد اپل یکی از جواب های این سوال است .
برخی بازیکنان پورتلند در طول بازی های این تیم و در زمان های استراحت یا بین دو نیمه بازی ، از آیپد برای مرور صحنه های بازی استفاده می کنند تا تغییرات لازم را در بازی خود ایجاد کنند . لامارکوس آلدریج و وسلی متیوس از طرفداران پروپا قرص استفاده از آیپد در زمان استراحت هستند .
این آیپدها طوری تنظیم شده اند که در صورت تقاضای بازیکنان خاص ، ویدئوهای مربوط به انها را نمایش دهند . به عنوان مثال لامارکوس آلدریج می تواند ببیند بازیکنان حریف از کجا برای انجام دابل روی او حرکت می کنند . نرم افزار نصب شده روی آیپد زمانی که بازیکنان برای استراحت به طرف نیمکت می آیند کار خود را به سرعت انجام می دهد و بازیکنان می توانند عملکردشان از زمان شروع تا زمانی که برای استراحت از زمین خارج شده اند را ببینند .
وسلی متیوس ؛ بازیکن پورتلند در این باره می گوید : ” این به شما کمک می کنه ، چون به شما این امکان رو می ده که دوباره بازی رو ببینید ، چون تو بازی همه چی خیلی سریع اتفاق می افته . شما از خودتون می پرسین آیا برای شوت زدن عجله کردم ؟ فکر می کنم عجله کردم و می تونم با دیدن ویدئو از این موضوع مطلع بشم . با دیدن ویدئو می تونم بفهمم وقتی از نیکولاس باتوم پاسی دریافت کردم آیا زمان بیشتری برای شوت زدن داشتم یا باید با همون سرعت شوت می زدم ؟ یا شاید هم می تونستم به سمت سبد حمله کنم . شما نمی تونید یه اشتباه احتمالی رو که تو زمین مرتکب شدید تو مغزتون بازپخش کنید و بنابراین اون حرکت از ذهنتون پاک میشه ، اما با این سیستم شما می تونید اشتباهتون رو ببینید .”
در ورزش وقتی تیمی کار متفاوتی انجام می دهد و منجر به پیروزی یا قهرمانی می شود ، شما می توانید مطمئن باشید که دیگر تیم ها نیز رویه آن تیم را پیش خواهند گرفت . پس اگر دیدیم که تیم های دیگر به امید به دست آوردن موفقیت هایی که بلیزرس تا به اینجا به دست آورده ، به استفاده از آیپد یا تبلت های دیگر روی آوردند ، تعجب نخواهیم کرد .
این اولین استفاده از تبلت ها توسط تیم های حرفه ای ورزشی نیست ؛ پیش از این نیز تیم هایی در NFL از تبلت های سرفیس مایکروسافت برای تماشای بازی ها در طول بازی استفاده می کردند ؛ اما اولین بار است که یک تیم NBA چنین کاری انجام می دهد .
استفاده از تبلت های اپل نیز در نوع خود جالب توجه است ؛ چراکه پاول آلن (مالک پورتلند) خود از پدید آوردندگان مایکروسافت و سهام داران این شرکت است ؛ شرکتی که تبلت های سرفیس را تولید می کند .
آنچه مسلم است نمی توان همه موفقیت های پورتلند را به آیپدها نسبت داد ؛ اما بدون شک تاثیر استفاده از فناوری های نوین در موفقت های تیم ها قابل انکار نیست .

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. پوریا گفت:

    سلام لطفا قابلیت لایک دادن به مطالبتون رو اضافه کنید
    چون خیلی وقت ها از یک مطلب خوشم میاد ولی واقعا حسش نیست که کامنت بدم !

    • admin گفت:

      اگه از مطلبی خوشتون اومده می تونید اونو تو شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، گوگل پلاس یا توئیتر ، توصیه کنید . دکمه های شبکه های اجتماعی هم آخر هر مطلب موجوده 🙂

  2. آذرخش گفت:

    cool!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *