استفن کری؛ بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۵ آسوشیتد پرس

استفن کری؛ بهترین ورزشکار مرد سال 2015 آسوشیتد پرس

نام و آوازه استفن کری به عنوان یک بسکتبالیست را می توان با تعداد شوت های او که رکوردهای بسیاری را شکسته و سرنوشت بازی ها را تغییر داده است، سنجید.
البته محبوبیت این بازیکن دلیل دیگری دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
در حالی که توانایی بسیاری از بازیکنان شاخص NBA به قد بلند و فیزیک مناسب که تا حد زیادی موروثی است، وابسته است، بازی کری به مهارت هایی وابسته است که هر بازیکن می تواند روی آنها کار کند: شوتزنی، دریبل زنی و پاس دادن.
نکته جالب توجه این است که احتمالا هیچ بازیکنی تاکنون این سه مهارت را آنگونه که کری در سال گذشته به نمایش گذاشت، در کنار هم نداشته است. مهارت هایی که باعث شد او در زمین بسکتبال بدرخشد و بازی های گلدن استیت را به تماشایی ترین بازی های لیگ بدل کرد.
کری گفت: “درسته که در نوع بازی من مهارت های زیادی وجود داره، اما اگه شما به لیگ های مختلف نگاه کنید، بازیکن های زیادی رو می بینید که می خوان شوت بزنن، دریبل بزنند، پاس های خلاقانه بدن و کارهایی شبیه به این انجام بدن. شما می تونید روی این توانایی ها کار کنید. همه قد بلند یا فیزیک مناسب خدادادی ندارند که برن تو زمین و دانک های تماشایی انجام بدن. من حتی نمی تونم یه دانک بزنم.”
در سال رویایی که کری در آن عنوان MVP ان بی ای را به دست آورد، گلدن استیت را برای کسب اولین قهرمانی خود در ۴۰ سال اخیر یاری کرد و به واریورز کمک کرد تا فصل ۲۰۱۵-۱۶ را با یک رکورد آغاز کند، عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۵ آسوشیتد پرس به او رسید.
در رای گیری نویسندگان و سردبیران ورزشی ایالات متحده که نتایج آن روز شنبه منتشر شد، استفن کری بیشترین رای را به دست آورد و عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۵ را کسب کرد. کری با کسب این عنوان به لبران جیمز، مایکل جردن و لری برد پیوست؛ این ۴ نفر تنها بسکتبالیست هایی هستند که در تاریخ ۸۵ ساله این عنوان، توانسته اند آن را کسب کنند. کری در این رای گیری بالاتر از Jordan Spieth (گلف باز) که امسال دو عنوان قهرمانی به دست آورد و اسب American Pharoah، که اولین اسبی لقب گرفت که از سال ۱۹۷۸ عنوان Triple Crown را به دست آورده است، قرار گرفت.
اسب American Pharoah سه رای جایگاه نخست بیشتر از کری به دست آورد، اما ۸۶ درصد از رای دهندگان کری را به عنوان یکی از ۵ گزینه برتر خود انتخاب کردند؛ در حالی که بیشتر از یک سوم رای دهندگان American Pharoah را جزوه ۵ گزینه برتر خود قرار نداده بودند.
کری در سال ۲۰۱۵ به چهره لیگ تبدیل شده است. پیراهن او پرفروش ترین پیراهن لیگ است؛ بازی های گلدن استیت واریورز بهترین نمره ها را از بینندگان تلویزیونی دریافت کرده است و حتی دختر سه ساله او، رایلی، در کنفرانس خبری پلی آف گذشته به یک ستاره تبدیل شد.
حتی روش گرم کرده پیچیده کری به نمایشی برای طرفداران تبدیل شده است که موجب می شود آنها زودتر به سالن بروند یا برنامه های پیش از بازی تلویزیون را برای دیدن گرم کردن او ببینند. کری در زمان گرم کردن دریبل های استادانه ای با دو توپ اجرا می کند، روی پاس های خود کار می کند، با دو دست شوت می زند، از داخل قوس سه امتیازی شوت می زند و در راه بازگشت خود به رختکن، در مسیر تونل رختکن یک شوت راه دور می زند.
کری میانگین امتیازی خود را از ۲۳٫۸ امتیاز به ۳۰٫۸ امتیاز رسانده است که بیشترین پیشرقتی است که یک برنده جایزه MVP تا کنون در عرض یک سال به آن دست یافته است. درک رز در این مورد گفته است کری می تواند در این فصل عنوان MVP فصل گذشته را تکرار کند و در عین حال عنوان پیشرفت کرده ترین بازیکن را نیز به دست آورد.
امتیاز آوری او در حرکات به سمت سبد بسیار موثرتر شده است و این بازیکن فاصله شوت های سه امتیازی خود از سبد را نیز افزایش داده است. او که شوت های سه امتیازی خود از فاصله ۸٫۵ متری را مثل یک شوت سه امتیازی از فاصله معمول گل می کند، در مسیر شکستن رکورد تعداد سه امتیازی های گل شده در یک فصل که در اختیار خودش است، قرار داد.
حرکت کری به سمت موفقیت زمانی جالبتر می شود که بدانیم او پس از اتمام دبیرستان، هیچ بورس تحصیلی از دانشگاه معتبر دریافت نکرد. او سومین گارد راسی بود که در درفت ۲۰۰۹ جذب شد و سه سال پیش، پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت های مچ پا، به این دلیل که عده ای عقیده داشتند مصدومیت ها بر او غلبه خواهند کرد، قرارداد خود را با مبلغی کمتر از حد معمول تمدید کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۲ پاسخ

  1. ساجد گفت:

    یکی از برتری های کری نسبت به لبرون همینه که لبرون بازی و ام وی پی شدنش بیشتر مدیون هیکل و قد و فیزیک بدنیشه که خدا بهش داده ولی کری موفقیتش بخاطر تکنیک و سوت های فوق العادشه نه فیزیکش!!!

  2. Kiiiiiiiing گفت:

    عجب کارشناسی ای ! مرحبا ! احتمالا محمد علی کلی و آرنولد شواتزینگر و دواین جانسون و سایرین هم اگر اومده بودند به nba ، الان یه چیزی شده بودن در بسکتبال

  3. number1 گفت:

    کری این فصل فوق العاده بوده و بدون حرف و حدیث تا این جا mvp فصله ولی من هنوز رو حرفم هستم mvp فصل پیش مال هاردن بود دلیلشم هزار بار تو این سایت گفتم ولی این فصل اگه همین جوری برا گلدن و کری پیش بره قطعا mvp امسال هم مال کری خواهد بود

  4. ساجد گفت:

    آقای کینگ من که نگفتم لبرون بخاطر زور و هیکلشه که ام وی پی شده گفتم بخش زیادی از معروفیتش و مدیون فیزیک بدنیشه درست بر عکس کری که نصف نصف لبرون هم فیزیک بدنی نداره. بحث سر مقایسه این دوتا اس آی کیو

  5. Kiiiiiiiiiing گفت:

    بهت پیشنهاد میکنم عکسهای لبران رو ببینی تا قبل از ۲۰۰۷ ، مثلا وقتی پیک ۱ درفت شد ، اونوقت میفهمی که حرفت غلطه ، البته همین الان هم خیلی واضحه که نوع کارشناسیت چیه ، اعتماد به نفست هم قابل تقدیره !

  6. My dubs گفت:

    کری خلاقانه و زیبا بازی میکنه زیبایی بسکتبال زدن دانک و الی اوپ نیست. کری به همه ثابت کرد میشه با نداشتن یک جثه قوی بهترین بود.

  7. KOBE24 گفت:

    لبران تو دبیرستان دانک هایی میزد ک تو nba هم سر بازی نمیزنن.لبران قدش۲۰۳ سانت و فیزیک عالیی داره.
    کری فیزیک قوی و با دوامی نداره ولی بجاش تکنیک فوق العاده ای داره.
    من بازم میگم مقایسه ی۲۰۳سانتی با ی۱۹۰سانتی کار غلطیه.

  8. ساجد گفت:

    لبرون اون موقع هم هیکلش سه برابر الان کری بود شما بخاطرش تعصبی که رو لبرون داری نمیخای قبول کنی دیدی که دوستانم قبول دارن

  9. Kiiiiiiiing گفت:

    آقا شرمنده ، حق با شماست در همه مسائل ، آی کیو بنده در حدی نیست که با شما و همچنین دوستان شما بخوام بحث کنم

  10. My Dubs گفت:

    آقا ساجد بیشتر کامنت بده من دست تنهام. وریورزی کم داریم اینجا.

  11. ساجد گفت:

    آفرین حالا شدی پسر خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *