استفن کری در المپیک ۲۰۱۶ ریو بازی نخواهد کرد

استفن کری در المپیک 2016 ریو بازی نخواهد کرد

استفن کری، ستاره تیم گلدن استیت واریرز روز دوشنبه اعلام کرد با توجه به آسیب دیدگی های زانو و مچ پا، در المپیک ۲۰۱۶ ریو بازی نخواهد کرد.
کری که دو جایزه‌ی MVP فصل عادی NBA را در کارنامه دارد، تاکنون در هیچ المپیکی بازی نکرده است.
کری در بخشی از بیانیه ای که در این مورد منتشر کرد، گفت: “بعد از تفکر زیاد در این مورد و گفتگو با خانواده، تیم گلدن استیت و نمایندگانم، تصمیم گرفتم اسمم رو از لیست بازیکنانی که می تونن در ترکیب اولیه تیم ملی امریکا برای المپیک ۲۰۱۶ در برزیل حضور داشته باشند، حذف کنم. اخیرا، جری کولانجلو ]ریاست بسکتبال امریکا[ رو از تصمیم مطلع کردم.”
کری به دلیل پیچ خوردن زانوی راست، تاکنون ۴ بازی از پلی آف ۲۰۱۶ را از دست داده است. او روز ۹ می به ترکیب گلدن استیت بازگشت و به واریرز کمک کرد برای دومین سال متوالی راهی فینال شود.
گلدن استیت هم اکنون در فینال، ۲ بر ۰ از کلیولند پیش است و برای کسب دومین قهرمانی خود به ۲ پیروزی دیگر نیاز دارد.
مایک شیشفسکی، سرمربی تیم بسکتبال امریکا و ۱۲ بازیکن این تیم که انتظار می رود اواخر ژوئن معرفی شوند، روز ۱۷ جولای در لاس وگاس، کمپ تمرینی که حدود یک هفته طول خواهد کشید را آغاز می کنند. این تیم روز ۲۲ جولای یک بازی تئارکاتی با تیم ملی بسکتبال آرژانتین انجام می دهد.
رقابت های بسکتبال مردان المپیک، از ۶ تا ۲۱ آگست، با حضور ۱۲ تیم در ریو برگزار خواهد شد و تیم ملی بسکتبال امریکا که مدال طلای المپیک های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را در کارنامه دارد، شانس اول قهرمانی در این رقابت هاست. این تیم در یک دهه ای که تحت هدایت شیشفسکی بوده، رکورد ۷۵ برد و ۱ باخت را ثبت کرده است. المپیک ۲۰۱۶، آخرین مسابقاتی است که شیشفسکی هدایت تیم بسکتبال ایالات متحده را به عهده خواهد داشت. پس از او، گرگ پاپویچ سرمربیگری این تیم را به عهده خواهد گرفت.
پس از کناره گیری استفن کری، انتونی دیویس (مصدومیت)، بلیک گریفین و کریس پاول (استراحت)، ۲۶ بازیکن برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی امریکا رقابت می کنند: کارملو انتونی، هریسون بارنز، بردلی بیل، جیمی باتلر، مایک کانلی، دیمارکوس کازینس، دمار دروزن، آندره درامند، کوین دورنت، کنف فرید، رودی گی، پاول جرج، دریماند گرین، جیمز هاردن، گوردون هیوارد، دوایت هاوارد، آندره ایگودالا، کایری ایروینگ، لبران جیمز، دی‌آندره جردن، کوای لئونارد، دیمین لیلارد، کوین لاو، کلی تامپسن، جان وال و راسل وستبروک.
کولانجلو روز دوشنبه به ESPN گفت تاکنون هیچ بازیکنی به دلیل وجود ویروس زیکا در برزیل، از حضور در برزیل کناره گیری نکرده است.
دریماند گرین و هریسون بارنز روز دوشنبه اعلام کردند تمایل دارند در المپیک ۲۰۱۶ شرکت کنند.
پاو گاسل، فروارد تیم شیکاگو بولز اخیرا اعلام کرد به دلیل وجود ویروس زیکا، در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برای تیم ملی بسکتبال اسپانیا بازی نخواهد کرد.
گاسل بدون اشاره به بازیکنی، گفت او با ورزشکاران دیگری که گفته اند ممکن است به دلیل این ویروس در المپیک شرکت نکنند، صحبت کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.