استفن کری رسما به عنوان باارزش ترین بازیکن فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای معرفی شد [به روز رسانی]

استفن کری رسما به عنوان باارزش ترین بازیکن فصل 2015-16 ان بی ای معرفی شد

استفن کری از گلدن استیت واریورز که تیمش را برای ثبت بهترین رکورد فصل عادی در تاریخ NBA رهبری کرد، برای دومین سال متوالی جایزه‌ی باارزش ترین بازیکن ان بی ای را به دست آورد. در تاریخ ۶۱ ساله‌ی جایزه‌ی MVP، کری نخستین بازیکنی است که این عنوان را به اتفاق آرا کسب کرده است. او با کسب این عنوان یازدهمین بازیکن تاریخ NBA لقب گرفت که دو سال متوالی این جایزه را به دست آورده است. کری، مجیک جانسن، مایکل جردن و استیو نش، تنها بازیکنان پست گارد هستند که دو فصل متوالی این جایزه را به دست آورده اند.

کری هر ۱۳۱ رای جایگاه نخست رای گیری MVP، شامل ۱۳۰ رای نویسندگان و گزارشگران ورزشی آمریکا و کانادا و ۱ رای هواداران، را به دست آورد و با ۱۳۱۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. کوای لئونارد از سن آنتونیو اسپرز با ۶۳۴ امتیاز و لبران جیمز از کلیولند کولیرز با ۶۳۱ امتیاز، در رده های بعدی رای گیری قرار گرفتند. راسل وستبروک از اکلاهما سیتی تاندر با ۴۸۶ امتیاز و هم تیمی اش کوین دورنت با ۱۴۷ امتیاز، رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. در رای گیری برای انتخاب ام وی پی، بازیکنان برای رای جایگاه اول ۱۰امتیاز، رای جایگاه دوم ۷ امتیاز، رای جایگاه سوم ۵ امتیاز، رای جایگاه چهارم ۳ امتیاز و رای جایگاه پنجم ۱ امتیاز دریافت کردند.

استفن کری رسما به عنوان باارزش ترین بازیکن فصل 2015-16 ان بی ای معرفی شد

کری ۲۸ ساله با ثبت میانگین ۳۰٫۱ امتیاز، ۲٫۱۴ توپ ربایی، ۶٫۷ پاس منجر به گل و ۵٫۴ ریباند (بهترین آمار دوران حرفه ای اش)، وارد سبد کردن ۴۰۲ شوت سه امتیازی و درصد پرتاب پنالتی ۹۰٫۸ درصد، به گلدن استیت کمک کرد رکورد ۷۳ برد و ۹ باخت را در این فصل ثبت کند. او با وارد سبد کردن ۵۰٫۴ درصد از شوت های خود که بهترین درصد شوت در میان گاردهای NBA بود، بهترین درصد شوت دوران حرفه ای خود را به ثبت رساند و در کنار آن، ۴۵٫۴ درصد از شوت های سه امتیازی خود را وارد سبد کرد که او را در جایگاه دوم لیگ از این نظر قرار داد. کری هفتمین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که حداقل ۵۰ درصد از مجموع شوت ها، ۴۰ درصد از شوت های سه امتیازی و ۹۰ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرده است.

گلدن استیت با کمک کری فصل را با ۲۴ برد و ۰ باخت آغاز کرد. آنها با کسب ۳۴ پیروزی خارج از خانه، رکورد پیروزی های خارج از خانه در یک فصل را شکستند و با ثبت ۵۴ پیروزی خانگی متوالی (با در نظر گرفتن ۱۸ برد فصل قبل) رکورد بردهای خانگی متوالی تاریخ لیگ را به دست آوردند. گلدن استیت همچنین اولین تیم تاریخ NBA لقب گرفت که در یک فصل، هیچگاه در دو بازی متوالی بازنده نبوده و مقابل سایر تیم ها، بیش از یک بار شکست نخورده است.

کری به عنوان MVP فصل عادی، جایزه‌ی موریس پودولوف (Maurice Podoloff) را دریافت می کند؛ جایزه ای که به افتخار نخستین کامیشنر NBA که از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۳ فعالیت کرد، به باارزش ترین بازیکن فصل داده می شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.