استیو کر عنوان بهترین مربی فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای را به دست آورد

استیو کر عنوان بهترین مربی فصل 2015-16 ان بی ای را به دست آورد

استیو کر از گلدن استیت واریورز که تیمش با کسب ۷۳ پیروزی در فصل عادی، رکورد بیشترین پیروزی کسب شده در یک فصل را شکست، به عنوان بهترین مربی فصل ۲۰۱۵-۱۶، جایزه‌ی رد اورباخ را دریافت می کند. از فصل ۱۹۹۱-۹۲ که دان نلسن بهترین مربی فصل شد، کر اولین مربی واریورز است که این عنوان را به دست می آورد.
کر که دومین فصل خود به عنوان سرمربی گلدن استیت را سپری می کند، ۶۴ رای جایگاه اول از مجموع ۱۳۰ رای جایگاه اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را به دست آورد و با کسب ۳۸۱ امتیاز، در رده‌ی نخست رای گیری قرار گرفت. تری استاتس، سرمربی پرتلند تریل بلیزرس که با ۴ بازیکن شروع کننده‌ی جدید، تیمش را به پلی آف رساند با ۳۷ رای جایگاه اول و ۳۳۵ امتیاز، در رده‌ی دوم رای گیری قرار گرفت. گرگ پاپویچ، برنده‌ی سه باره‌ی این جایزه نیز ۱۰ رای جایگاه نخست به دست آورد و با ۱۶۶ امتیاز، در رتبه‌ی سوم رای گیری قرار گرفت. هر مربی برای هر رای جایگاه اول ۵ امتیاز، هر رای جایگاه دوم ۳ امتیاز و هر رای جایگاه سوم ۱ امتیاز کسب کرد.
گلدن استیت با هدایت استیو کر و لوک والتون که در زمان ریکاوری کر از عمل کمرش سرمربی موقت تیم بود، با ۷۳ برد و ۹ باخت، رکورد ۷۲ برد و ۱۰ باخت شیکاگو بولز را شکست و بهترین رکورد تاریخ لیگ را به ثبت رساند. مدافع عنوان قهرمانی فصل را با رکورد ۲۴ برد و ۰ باخت آغاز کرد که بهترین شروع تاریخ NBA بود و به آنها کمک کرد تعداد بردهای متوالی خود در فصل عادی را به عدد ۲۸ برسانند (با احتساب بردهای فصل ۲۰۱۴-۱۵) که دومین رکورد بردهای متوالی در لیگ است.
گلدن استیت با ۳۴ برد خارج از خانه در این فصل و ۵۴ پیروزی خانگی متوالی در فصل عادی (۱۸ پیروزی مربوط به فصل قبل)، رکورد پیروزی های خارج از خانه در یک فصل و پیروزی های خانگی متوالی را شکست و برای دومین فصل متوالی رکورد ۳۹ برد و ۲ باخت را در اوراکل آرینا ثبت کرد. گلدن استیت همچنین اولین تیم تاریخ لقب گرفت که در یک فصل، هیچگاه در ۲ بازی متوالی مغلوب نشده است. آنها همچنین در این فصل هیچگاه مقابل یک تیم دو بار شکست نخوردند.
گلدن استیت هم در حمله و هم در دفاع تیم برتری بود. آنها با به ثمر رساندن ۱۰۷۷ شوت سه امتیازی، رکورد بیشترین شوت سه امتیازی ثبت شده در یک فصل عادی را به نام خود ثبت کردند و با میانگین امتیاز ۱۱۴٫۹، بهترین میانگین لیگ و همچنین بهترین میانگین امتیاز NBA از فصل ۱۹۹۱-۹۲ را به ثبت رساندند. گلدن استیت از هر ۱۰۰ مالکیت توپ، به طور میانگین ۱۱۲٫۵ امتیاز به دست آورد که آنها را در رده‌ی اول لیگ از نظر رتبه‌ی حمله قرار دارد. آنها همچنین در درصد شوت (۴۸٫۷ درصد)، درصد سه امتیازی (۴۱٫۶ درصد، دومین رکورد برتر تاریخ NBA) و پاس منجر به گل (۲۸٫۹ پاس در هر بازی)، پیشتاز تیم های لیگ بودند. واریورز در هر ۱۰۰ مالکیت توپ، اجازه‌ی کسب بیش از ۱۰۰٫۹ امتیاز را به حریفان ندادند که آنها را در رده‌ی چهارم مشترک لیگ از نظر رتبه‌ی دفاعی قرار داد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.