استیو کلیفورد و استیو کر بهترین مربیان NBA در مارس ۲۰۱۶ لقب گرفتند

استیو کلیفورد و استیو کر بهترین مربیان NBA در مارس 2016 لقب گرفتند

استیو کلیفورد، سرمربی شارلوت هورنتز و استیو کر، سرمربی گلدن استیت واریورز، بهترین مربیان NBA در کنفرانس های شرق و غرب در مارس ۲۰۱۶ لقب گرفتند.
استیو کلیفورد هورنتز را برای ثبت رکورد ۱۳ برد و ۳ باخت که بهترین رکورد کنفرانس شرق در این ماه بود، رهبری کرد. ۱۳ برد، بیشترین پیروزی است که این تیم در تاریخ خود در یک ماه به دست آورده است. شارلوت ماه را با ۷ پیروزی متوالی آغاز کرد و در این بازی ها حریفان را با اختلاف امتیاز میانگین ۱۵٫۱ امتیاز از پیش رو برداشت. این تیم با میانگین امتیاز ۱۰۹٫۲، در رده‌ی دوم کنفرانس شرق از این نظر قرار گرفت و ۸ پیروزی خانگی آنها در این ماه، تعداد بردهای خانگی شان در این فصل را به عدد ۲۷ رساند که سومین رکورد برتر کنفرانس شرق است.
استیو کر تیم گلدن استیت را برای ثبت رکورد ۱۵ برد و ۲ باخت که بهترین رکورد کنفرانس غرب در این ماه بود، هدایت کرد. گلدن استیت در بازه‌ی هفتم تا هجدهم مارس ۷ برد پی در پی ثبت کرد و ماه را با کسب ۶ پیروزی متوالی به اتمام رساند. این تیم با میانگین ۱۱۴ امتیاز در این ماه، در این فاکتور پیشتاز تیم های لیگ بود و با درصد شوت ۴۷٫۹، دومین تیم برتر کنفرانس غرب در درصد شوت بود. گلدن استیت با ثبت کرود ۶۸ برد و ۷ باخت در پایان بازی های ماه مارس، به شیکاگو بولز (فصل های ۱۹۹۵-۹۶ و ۱۹۹۶-۹۷) پیوست تا این دو، تنها تیم های تاریخ لیگ باشند که در دو فصل متوالی حداقل ۶۵ پیروزی به دست آورده اند.
مربیان زیر دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین سرمربی ماه در کنفرانس های شرق و غرب بودند:
مایک بودنهولزر از آتلانتا، استن ون گاندی از دیترویت، اریک اسپولسترا از میامی، بیلی دانون از اکلاهما سیتی، گرگ پاپویچ از سن آنتونیو و دوین کیسی از تورنتو رپتورز.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.