اسکات اسکایلز هدایت اورلاندو مجیک را به عهده گرفت

اسکات اسکایلز هدایت اورلاندو مجیک را به عهده گرفت

راب هنینگن، مدیرکل تیم اورلاندو مجیک، روز جمعه اسکات اسکایلز، بازیکن سابق این تیم را به عنوان دوازدهمین سرمربی تاریخ این باشگاه معرفی کرد تا دورانی که آنها امیدوارند نقطع عطفی در پروژه بازسازی تیمشان باشد، آغاز شود.
هنینگن در مورد استخدام اسکات گفت: “ما آدم درست رو پیدا کردیم.”
اسکایلزِ ۵۱ ساله یکی از اعضای تیم سال اولی مجیک در فصل ۱۹۸۹-۹۰ بود و در تمام ۵ فصلی که در این تیم حضور داشت، در پست گارد راس بازی می کرد. اسکایلز مجموعا ۱۰ سال در لیگ حضور داشت.
اسکایلز جایگزین ژاک وان شد که در ماه فوریه اخراج شده بود. اسکایلز که سابقه‌ی ۱۳ سال مربیگری در NBA را در کارنامه دارد، هدایت تیم های فینیکس، شیکاگو و میلواکی را به عهده داشته است و در طول دوران سرمربیگری اش در لیگ، رکورد ۴۴۳ برد و ۴۳۳ باخت را ثبت کرده است. بهترین فصل این مربی، فصل ۲۰۰۰-۰۱ به همراه فینیکس سانز بود که رکورد ۵۱ بر و ۳۱ باخت را ثبت کرد.
مدیریت تیم اورلاندو در طول زمان جستجو برای سرمربی، اطلاعات چندانی به رسانه ها ندادند. هنینگن در ابتدای جستجو برای مربی جدید اعلام کرد که برای مصاحبه با سرمربی موقت این تیم، جیمز بورگو برنامه ریزی شده است. بورگو پس از اخراج وان، هدایت مجیک را به عهده گرفت و رکورد ۱۰ برد و ۲۰ باخت را به ثبت رساند.
هنینگن گفت تیم مجیک به دنبال جذب یک مربی باتجربه است تا تیم در حال توسعه آنها را که در سه فصل گذشته تحت مربیگری وان، در هر فصل ۲۵ پیروزی یا کمتر به دست آورده بود، هدایت کند.
مدیرکل باشگاه مجیک گفت پس از نشستی که با اسکایلز انجام داد فلسفه اسکایلز درباره‌ی چگونه ساختن و حفظ یک تیم برنده او را تحت تاثیر قرار داده است.
هنینگن گفت این تیم علاوه بر اسکایلز، با تعداد کمی از دیگر نامزدها مصاحبه کرده است اما به تعداد این افراد اشاره نکرد. تام تیبیدو که به تازگی از سرمربیگری بولز کنار گذاشته شده است، یکی از کسانی بود که خبرهایی مبنی بر علاقه‌مندی مجیک به او منتشر شده بود.
اسکایلز در دوران سرمربیگری اش در لیگ تنها یک فصل ۵۰ بردی ثبت کرده است. او به تیم شیکاگو بولز کمک کرد تا پس از ثبت ۲۳ پیروزی در فصل ۲۰۰۳-۰۴، در فصل بعد ۴۷ پیروزی به دست آورد. این مربی بولز را برای سه حضور پی در پی در پلی آف هدایت کرد تا این تیم به شش سال غیبت خود در پلی آف پایان دهد.
این مربی به خاطر رفتار خوبش با بازیکنان در رختکن شهره است.
اسکایلز استعدادهای جوان زیادی در اورلاندو در اختیار خواهد داشت تا با آنها کار کند.
مجیک که با رکورد ۲۵ برد و ۵۷ باخت فصل را به اتمام رساند، برای سومین سال متوالی در رده‌ی آخر منطقه جنوب شرق قرار گرفت و در درفت ان بی ای که ماه آینده برگزار خواهد شد، انتخاب شماره ۵ را در اختیار دارد.
او همچنین ترکیب جوانی در اورلاندو در اختیار دارد که نیکولا ووچویچ در پست ۵ و ویکتور اولادیپو و الفرید پیتون در پست گارد، شاخص ترین آنها هستند. توبایاس هریس در پست فروارد که فصل اول و بخشی از فصل دوم حضورش در لیگ را در تیم میلواکی تحت هدایت اسکایلز سپری کرده بود، دیگر بازیکن شاخص این تیم است.
هریس از زمانی که به اورلاندو آمده است به یکی از مهره های کلیدی این تیم بدل شده اما در یکم جولای بازیکن آزاد محدود خواهد شد. پس از استخدام مربی و جذب بازیکنان مورد نظر در درفت، به نظر می رسد اولویت بعدی اورلاندو قرارداد هریس باشد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    ادمین درسته وید فصل بعد میامی رو ترک میکنه؟

    • گفتگوهای اولیه مابین هیت و وید برای امضای قرارداد بلند مدت خوب پیش نرفته.
      البته انتشار چنین خبرهایی تا حدودی عادی و طبیعی هست چراکه بازیکن و نماینده هاش می خوان در روند چانه زنی ها، تیم رو وادار کنند تا با شرایط مورد نظر اونها موافقت کنه و قرارداد مورد نظرشون رو پیشنهاد بده.

  2. سینا میلواکی گفت:

    با درفت شماره ۵ امسالشون که میتونه یه پست ۴ مطمئن براشون بیاره بنظر میرسه تیم یکدستی بشن و جزو حداقل ۸تا تیم کنفرانس نه چندان سخت شرق باشن.
    البته سوابق اسکایلز چیز زیاد جالبی نشون نمیده.برنامه ای که به هنینگن داده و اون رو تحت تأثیر گذاشته باید ببینیم چیه.

  3. Afshin_MVP گفت:

    احمد جان تو یاهو اسپرت دیدم نوشته کلی تامسن ضربه مغزی شده و هنوز زمانی برای بازگشتش مشخص نکردن اگه میشه اخبار تکمیلیش رو بگذار

    • مطلب خاص دیگه ای نیست.
      این بازیکن در تمرینات روز جمعه شرکت نکرده و قراره وضعیتش به صورت روز به روز بررسی بشه.
      قوانین لیگ در مورد ضربات مغزی خیلی سخت گیرانه هست و تامپسون تا زمانی که نتونه شرایط موجود در پروتکل مربوط به صدمات مغزی رو به دست بیاره، نمی تونه بازی کنه.
      البته شخصا امیدوارم و احتمال می دم این بازیکن قبل از اولین بازی فینال شرایط بازی رو به دست بیاره.
      رسانه های امریکایی گاهی اوقات بیش از حد بزرگنمایی می کنن.
      به هر حال اگه خبر جدیدی در این مورد منتشر بشه، تو وبلاگ بهش اشاره می کنم.

  4. جنگجو اورلاندو گفت:

    مربی خوبیه اسکایلز. قرارداد هریس سالیانه بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار بسته شده. آرون گوردون هم احتمالا تو پست ۴ به کار گرفته شه. هر ۵ پست اورلاندو همه جوون میشن. باید ببینیم کی درفت میشه. من دوس دارم جاستیس ویزلو درفت شه خیلی تو دفاع بازیکن خوبیه

  5. afshin6 گفت:

    مربی خوبیه اما به نظر من باید جا های خالی تیم رو بایک یا دو بازیکن با تجربه پر کنه چون هیچ اعتمادی به بازیکناش نیست

  6. afshin6 گفت:

    اقا احمد میشه بعد از فینال NBA یه مطلب درباره مقایسه فینال لیگ حرفه ای با لیگ NBA بزارید و مقایسشون کنید

  7. timmy گفت:

    سلام.مسابقات فینال رو کدوم شبکه می ذاره؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *