اسکات بروکس برای سرمربیگری در ویزاردز با این تیم توافق کرد

اسکات بروکس برای سرمربیگری در ویزاردز با این تیم توافق کرد

نماینده‌ی اسکات بروکس روز پنجشنبه اعلاک کرد این مربی برای سرمربیگری در ویزاردز با این تیم به توافق رسیده است.
به گفته‌ی منابع، قرارداد بروکس با ویزاردز ۵ ساله و مبلغ آن ۳۵ میلیون دلار است.
روز چهارشنبه منابع به ESPN گفتند ویزاردز پس از پی بردن به این موضوغ که هیوستن پس از پایان کارش در پلی آف، یکی از رقبای آنها برای جذب بروکس خواهد بود، تلاش خود برای جذب این مربی ر افزایش دادند.
به گفته‌ی منابع تیم هیوستن راکتس تا روز دوشنبه خوشبین بود بروکس تا زمانی که این تیم از پلی آف حذف شود و سِمت سرمربیگری آنها خالی شود، برای تصمیم گیری صبر خواهد کرد. منابع گفته اند جف ون گاندی، تحلیلگر ESPN، دیگر کاندیدای مورد علاقه‌ی هیوستن برای سرمربیگری بود؛ هیوستنی که بعد از پیروزی پنجشنبه شب برابر گلدن استیت واریورز، ۱ بر ۲ از این تیم عقب است.
بروکس، سرمربی سابق اکلاهما سیتی تاندر، تقریبا از لحظه ای که رندی ویتمن بعد از آخرین بازی فصل از سمت سرمربیگری واشنگتن اخراج شد، به عنوان اصلی ترین گزینه‌ی هدایت این تیم مورد نظر مسئولان راکتس بود. ویتمن بیش از ۴ فصل هدایت ویزاردز را به عهده داشت.
اسکات بروکس در زمان سرمربیگری تاندر، رکورد ۳۳۸ برد و ۲۰۷ باخت را با این تیم ثبت کرد و این تیم را ۵ بار به پلی آف رساند. او در سال ۲۰۱۲ با تاندر به فینال رسید. با پیوستن بروکس به واشنگتن، یک قطعه‌ی دیگر از پازل واشنگتن برای جذب کوین دورنت، فروارد فعلی اکلاهما سیتی که اهل واشنگتن است و تابستان امسال بازیکن آزاد می شود، کامل شد.
بروکس هیچگاه قهرمان NBA نشده است اما با ثبت درصد پیروزی ۶۲، بهترین درصد پیروزی را در بین مربیانی که هیچگاه قهرمان لیگ نشده اند در اختیار دارد. او در پلی آف نیز رکورد ۳۹ برد و ۳۴ باخت را در کارنامه دارد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.