التون براند در هاوکس و متا ورد پیس در نیکس

التون براند (التون برند)

تیم آتلانتا هاوکس که به تازگی پوست اندازی کرده است روز دوشنبه با التون براند که سابقه دو بار حضور در ال استار را دارد،قرارداد امضا کرد.این تیم بازیکنی را انتخاب کرد که می تواند عمق خط جلوی آنها را تقویت کند و علاوه بر آن با تجربه بالای خود تیم را در رختکن رهبری کند.
براند ۳۴ ساله فصل گذشته در دالاس ماوریکس متوسط ۷٫۲ امتیاز و ۶ ریباند را در هر بازی به ثبت رساند.او فصل گذشته در ۷۲ بازی برای دالاس به میدان رفت که در ۱۸ بازی،بازیکن شروع کننده بود.
گرچه براند ان بازیکن سابق نیست و از روزهای اوج خود فاصله گرفته است،اما هاوکس قصد دارد از او به عنوان ذخیره سنترش آل هارفورد و فروارد قدرتی خود،پاول میلساپ استفاده کند.
شرایط این قرارداد اعلام نشده است.
براند در درفت سال ۱۹۹۹ به عنوان اولین بازیکن توسط شیکاگو بولز انتخاب شد.او همچنین در طول ۱۴ سال حضورش در لیگ برای تیم های کلیپرز و فیلادلفیا نیز بازی کرد و متوسط ۱۷٫۴ امتیاز،۹٫۱ ریباند،۲٫۲ پاس منجر به گل و ۱٫۸ بلاک شات را به ثبت رساند.این بازیکن در فصل ۲۰۰۵-۰۶ به عنوان عضوی از تیم دوم برتر NBA انتخاب شد.
تیم هاوکس در دو فصل کاملی که دنی فری سِمت مدیر کل این باشگاه را به دست اورده است،دستخوش تحولات گسترده ای شده است.فری تابستان گذشته بازیکنان استارتر خود یعنی جو جانسون و ماروین ویلیامز را معامله کرد.هفته گذشته نیز این تیم با وجود دادن پیشنهاد مالی بهتر به بازیکن شاخص خود،جاش اسمیفت،نتوانست او را حفظ کند و این بازیکن با قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۵۴ میلیون دلار به دیترویت پیستونز پیوست.
فری در این فصل از میدان رقابت برای جذب سنتر سابق لیکرز،دوایت هاوارد خارج شد اما تیم هاوکس توانست با قراردادی ۲ ساله به مبلغ ۱۹ میلیون دلار پاول میلساپ را به دست آورد.این تیم همچنین توانست پیشنهادی ۴ ساله به مبلغ ۳۲ میلیون دلار،معادل انچه میلواکی باکز به جف تیگ داده بود به این بازیکن بدهد و او را در ترکیب خود حفظ کند.
آتلانتا همچنین با یکی از متخصصین پرتاب ۳ امتیازی در NBA یعنی کایل کورور،قرارداد جدیدی امضا کرد و برای امضای قرارداد با دماری کارول و دو بازیکن خارجی که در درفت انتخاب کرده بود به توافق رسید.
شاید تطبیق قرارداد جف تیگ و نگه داشتن این بازیکن در آتلانتا مهمترین حرکت این تیم در نقل و انتقالات بود.

متا ورد پیس (ران ارتست)

اما یکی دیگر از نقل و انتقالات مهم NBA در روز ۱۵ جولای توافق متا ورد پیس برای پیوستن به نیویورک نیکس بود.
ورد پیس که اواخر بعد از ظهر یکشنبه به طور رسمی توسط لیکرز کنار گذاشته شد،پس از اظهار نظر های فراوان در مورد بازی نکردن در NBA گرفته تا بازی کردن در لیگ چین،فوتبال بازی کردن و مربیگری در NBA،سرانجام جایی جدیدی در یک تیم ان بی ای برای خود پیدا کرد.
این بازیکن دوشنبه اعلام کرد به نیویورک نیکس می پیوندد زیرا می خواهد برنده باشد.او گفت:”من اهمیت نمیدم که بازیکن استارتر باشم یا جارو کننده زمین!میشنوید چی میگم.من می خوام برنده باشم.”
تیم نیکس اعلام کرد این قرارداد هنوز امضا نشده اما توافق برای امضای ان انجام شده است.
یک منبع به ESPN نیویورک گفت دو طرف برای یک قرارداد ۲ ساله که سال اول ان تضمین شده است به توافق رسیده اند.این منبع اضافه کرد مبلغ احتمالی این قرارداد برای هر سال حدود ۱٫۶ میلیون دلار خواهد بود؛در حالی که تصمیم برای ماندن در سال دوم با ورد پیس است.
مطابق “بند عفو” که لیکرز از ان برای کنار گذاشتن ورد پیس از تیمش استفاده کرد،این تیم باید فصل آینده ۷٫۳ میلیون دلار به این بازیکن بپردازد.طبق این بند تیم ها می توانند قرارداد بازیکنی که عملکرد بدی داشته است را تحت شرایط خاصی لغو کنند.
ورد پیس در ۱۴ فصل حضورش در ترکیب ۵ تیم لیگ،متوسط ۱۴٫۱ امتیاز و ۴٫۷ ریباند را به ثبت رسانده است.

منابع : ۱ و ۲ و ۳

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. علی گفت:

    سلام خیلی سایت خوبی دارید لطفا مسابقات تابستانی را نیز پشتیبانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *