انتخاب جرج کارل به عنوان مربی سال ۲۰۱۳ لیگ NBA

جرج کارل

لیگ NBA روز چهارشنبه اعلام کرد جرج کارل،سرمربی تیم دنور ناگتز،جایزه Red Auerbach فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ را برای کسب عنوان مربی سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.دنور ناگتز تحت هدایت کارل با کسب ۳۸ پیروزی و قبول ۳ باخت،بهترین رکورد بازی های خانگی در این فصل از رقابت ها را ثبت کرد و رتبه ۳ کنفرانس غرب را به دست آورد.
George Karl تعداد ۶۲ رای از ۱۲۱ رای اول نویسندگان و گویندگان ورزشی آمریکا و کانادا را به دست آورد تا با کسب ۴۰۴ امتیاز،برای اولین بار در دوران مربیگری خود عنوان برترین مربی سال را از آن خود کند.
دنور ناگتز که با میانگین سنی ۲۴٫۹ سال،به عنوان سومین تیم جوان لیگ،مسابقات امسال را آغاز کرد توانست رکورد ۵۷ پیروزی و ۲۵ شکست،را در این فصل از رقابت ها به جای بگذارد که چهارمین رکورد برتر لیگ بود.جالب است بدانید این تیم در طول فصل عادی بازیکنی نداشته است که متوسط امتیازی بیش از ۱۶٫۷ را ثبت کند.طبق آمار سایت NBA این تیم با ثبت متوسط ۲۴٫۴ پاس منجر به گل در هر بازی،رتبه سوم را از نظر میانگین پاس منجر به گل در میان تیم های NBA کسب کرده است و ۶۰ درصد از پرتاب های منطقه ای موفق این تیم در این فصل،با یک پاس منجر به گل به دست آمده است.
رکورد ۳۸ برد و۳ باخت این تیم در سالن پپسی سنتر بهترین رکورد دوران این باشگاه است که در عین حال چهاردهمین رکورد برتر بازی های خانگی در تاریخچه لیگ است.علاوه بر آن درصد پیروزی های این تیم در بازی های خانگی ۹۲٫۷ درصد است،که از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ که درصد پیروزی های کلیولند کاوالیرز در بازی های خانگی ۹۵٫۱ درصد بود،بهترین رکورد است.
کارل در ۲۵ امین فصل سرمربیگری در NBA که ۹ فصل آن با دنور ناگتز بوده است،دو بار عنوان مربی برتر ماه کنفرانس غرب را به دست آورد.او در ماه مارس با تیمش بهترین رکورد کنفرانس غرب یعنی ۱۳ برد و ۲ باخت را ثبت کرد و ۱۲ بازی اول ماه را با پیروزی پشت سر گذاشت که منجر شد رکورد ۱۵ برد متوالی در تاریخ باشگاه ناگتز ثبت شود و کارل نیز به عنوان مربی برتر کنفرانس انتخاب شود.اولین عنوان بهترین مربی ماه نیز هنگامی به کارل رسید که دنور در ماه ژانویه رکورد ۱۲ برد و ۳ باخت را به دست اورد.جرج کارل در ماه ژانویه با عبور از مرز ۱۱۰۰ پیروزی در دوران مربیگری خود،رکورد پیروزی های لری براون را پشت سر گذاشت تا در جایگاه ششم پر پیروزی ترین مربیان همه ادوار NBA قرار گیرد.
کارل که هم اکنون با ۱۱۳۱ پیروزی در دوران حرفه ای خود در NBA،پر پیروزی ترین مربی فعال لیگ است،۲۱ فصل متوالی است که در لیگ مربیگری می کند و از این نظر با فیل جکسون هم رده است.
جایزه بهترین مربی سال،به افتخار مربی افسانه ای لیگ،Red Auerbach که از اعضای تالار مشاهیر NBA نیز هست و به همراه بوستون سلتیکس ۹ بار قهرمان NBA شده است به نام این مربی نام گذاری شده است.این مربی در سال ۱۹۹۶ و در جشن ۵۰ سالگی لیگ NBA،به عنوان یکی از ۱۰ مربی برتر تاریخ ان بی ای مفتخر شد.
نزدیک ترین رقیب کارل برای کسب این عنوان،اریک اسپولسترا از میامی بود که ۱۹۰ امتیاز به دست آورد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *