انتخاب لبرون جیمز به عنوان مرد ورزشی سال

لبرون جیمز مرد ورزشی سال از طرف مجله SL

لبرون جیمز ستاره تیم میامی هیت،هنگامی که مطلع شد از طرف رسانه Sports Illustrated به عنوان مرد ورزشی سال انتخاب شده است،شگفت زده شد؛نه به این دلیل که فکر کند افتخارات او در سال ۲۰۱۲ برای کسب این عنوان کافی نبوده است،بلکه شگفتی او به این خاطر است که هنوز متوجه نشده است که در سال ۲۰۱۰ چه اتفاقی افتاد که کسب این جایزه توسط او را تا به امروز به تاخیر انداخت.
مجله SI روز دوشنبه لبرون جیمز را به عنوان مرد ورزش سال انتخاب کرد تا جیمز اولین بازیکن میامی هیت باشد که پس از سال ۲۰۰۶ که دوین وید برنده این جایزه شده بود،آن را تصاحب کند.
لبرون جیمز با اشاره به عواقب کارش،پس از ترک کلیولند در سال ۲۰۱۰ و پیوستن به میامی هیت،به آسوشیتد پرس گفت:”من یادم میاد انگار همین دیروز بود که با هیت قرارداد امضا کردم و انگار سقف رو سرم خراب شد.(اشاره به منفور شدنش در بین طرفدارهای کلیولند) اما من،تیمم و همه کسایی که کنارم بودن تونستیم این سقف رو تعمیر کنیم تا به این نقطه برسیم و این جایزه معتبر رو دریافت کنیم.این دستاورد بزرگیه.”
ورزشکاران بزرگی مثل محمد علی کلی،جک نیکلاوس،وین گرتزکی،آرتور آش،تام بردی،درک جتر و مایکل فلپس پیش از این برنده این جایزه شده بودند.مایک شیشفسکی (سرمربی جیمز در المپیک لندن) و پت سامیت نیز سال گذشته به طور مشترک برنده این جایزه شدند.
Paul Fichtenbaum ناشر بخش ورزش روزنامه تایم در این مورد گفت یکی از دلایلی که باعث شد شانس جیمز برای دریافت این جایزه بیشتر از دیگران باشد این بود که وقتی میامی هیت به او خیلی نیاز داشت جیمز بهترین عملکرد را از خود نشان داد که به طور خاص می توان به مسابقه چهارم هیت در مقابل ایندیانا در راند دوم پلی آف و مسابقه ششم فینال کنفرانس شرق مقابل بوستون سلتیکس اشاره کرد.
Fichtenbaum ادامه داد:”لبرون این انتخاب را برای ما ساده کرد.او در این سال عملکرد فوق العاده ای داشت و بهتر از هر کس دیگری بود.”
لبرون در سال ۲۰۱۲ تقریبا همه افتخاراتی را که می توانست به دست آورد:قهرمانی NBA برای اولین بار،کسب جایزه MVP مسابقه فینال،کمک به تیم بسکتبال آمریکا برای کسب مدال طلای المپیک و کسب سومین جایزه MVP فصل عادی از جمله افتخارات او در این سال بود.
Fichtenbaum گفت انتخاب جیمز فقط به دلیل بازی های درخشانش نبود بلکه یکی از دلایل انتخاب او کارهای خیریه اش به خصوص برای بچه های مدرسه ای شهر زادگاهش یعنی Akron ایالت اوهایو بود.
Fichtenbaum اضافه کرد:”من فکر می کنم برای انتخاب او به عنوان مرد ورزشی سال نوع اتفاق نظر در سراسر کشور به جز کلیولند وجود داشت.پیراهن لبرون جیمز در حال حاظر پرفروش ترین پیراهن NBA هست که این خود دلیلی برای این انتخاب هست.فکر می کنم مردم برای کارهایی که لبرون انجام داده و می دهد از او قدردانی کرده اند.”
این هجدهمین بار خواهد بود که عکس لبرون جیمز روی مجله SI چاپ خواهد شد.اولین بار در فوریه سال ۲۰۰۲ و زمانی که جیمز یک بازیکن سال سوم دبیرستان بود،مجله SI عکس او را با لقب “انتخاب شده” چاپ کرده بود و از او به عنوان یکی از بازیکنان شرکت کننده در درفت آینده نام برده بود.بار هفدهم نیز عکس لبرون جیمز با حلقه قهرمانی روی جلد این مجله چاپ شده بود.
لبرون جیمز گفت انتخاب شدن به عنوان مرد ورزشی سال در سالی که اوسین بولت،مایکل فلپس،گبی داگلاس و میسی فرانکلین در المپیک درخشیده اند،Miguel Cabrera سومین قهرمانی اش را در ۴۵ سالگی در لیگ بیسبال به دست آورده و راجر فدرر هفتمین قهرمانی اش را در مسابقات تنیس ویمبلدون کسب کرده است،برای من باعث افتخار است.
جیمز ادامه داد:”آیا من به این عنوان احتیاج دارم؟نه من بهش احتیاج ندارم.من هرگز به این جایزه به عنوان یک قدردانی شخصی نگاه نمی کنم.من بسکتبال بازی می کنم چون دوست دارم و می خوام به بهتر شدن ادامه بدم.”
شماره جدید مجله SI روز چهارشنبه دهم دسامبر یعنی همان روزی که لبرون جیمز باید در جشن اهدای جایزه مرد ورزشی سال در نیویورک شرکت کند،منتشر خواهد شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *