انتقال جف تیگ به پیسرز و جرج هیل به جاز در یک معامله سه تیمه

انتقال جف تیگ به پیسرز و جرج هیل به جاز در یک معامله سه تیمه

تیم آتلانتا هاوکس در یک معامله سه تیمه که یوتا جاز نیز در آن حضور دارد، گارد خود جف تیگ را به ایندیانا پیسرز می فرستد.
در جریان این معامله، جرج هیل، گارد راس ایندیانا به یوتا جاز منتقل خواهد شد و یوتا انتخاب ۱۲ خود در درفت روز پنجشنبه را به آتلانتا منتقل می کند.
در حالی که اعلام رسمی این معامله هنوز امکانپذیر نیست، نماینده‌ی هیل جزئیات آن را تایید کرد.
به گفته منابع به ESPN، تیم هاوکس برنامه ریزی کرده است که انتخاب شماره ۱۲ که در این معامله به دست آورده و همچنین انتخاب شماره ۲۱ خود در درفت امسال را معامله کند. هدف از این معامله ایجاد انعطاف پذیری مالی بیشتر به امید جذب دوباره ال هورفورد و کنت بیزمور است.
تیم آتلانتا سعی می کند هر دو بازیکن را نگه دارد و می داند هورفورد و بیزمور مورد توجه تیم های دیگر قرار خواهند گرفت. ESPN روز چهارشنبه گزارش کرده بود اورلاندو مجیک، دیترویت پیستونز و لس آنجلس لیکرز، از جمله تیم هایی هستند که روز یکم جولای که نقل و انتقالات آغاز شود، برای جذب هورفورد هدف گذاری کرده اند.
جف تیگ اوایل این ماه در پست اینستاگرامی که بعدا آن را پاک کرد، فاش کرد کل فصل ۲۰۱۵-۱۶ را با تاندون پاتلار پاره شده‌ی زانو بازی کرده است و گفت: “به سختی می تواند بپرد یا توقف کند.”
به گفته‌ی یک منبع، پس از آزمایش MRI که بعد از حذف شدن آتلانتا از پلی آف روی زانوی تیگ انجام شد، مشخص شد این بازیکن به عمل جراحی نیاز ندارد.
تیگ ۲۷ ساله در ۷۹ بازی فصل ۲۰۱۵-۱۶ به میدان رفت و میانگین ۱۵٫۷ امتیاز و ۵٫۹ پاس منجر به گل را ثبت کرد. او ۴۳٫۹ درصد از مجموع شوت ها و ۴۰ درصد از شوت های سه امتیازی خود را وارد سبد کرد. اما در در ۱۰ بازی پلی آف تنها ۳۸ درصد از مجموع شوت ها و ۲۵ درصد از شوت های سه امتیازی خود را به ثمر رساند و متوسط ۱۴٫۵ امتیاز و ۶٫۱ پاس منجر به گل را به ثبت رساند.
جرج هیل ۳۰ ساله در ۷۴ بازی که در فصل گذشته انجام داد، میانگین ۱۲٫۱ امتیاز و ۳٫۴ پاس منجر به گل را به دست آورد. او در ۷ بازی مرحله‌ی حذفی برابر تورنتو که با شکست ایندیانا پایان یافت، متوسط ۱۳٫۶ امتیاز و ۲٫۱ پاس منجر به گل را کسب کرد.
تیگ و هیل هر دو در فصل آینده ۸ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهند کرد و پس از آن بازیکن آزاد خواهند شد.
هیل می تواند به دفاع جاز کمک کند و در عمق حمله نیز برای این تیم موثر باشد؛ نقاطی که در صورت دیرتر بازگشتن دانته اکسام از مصدومیت، می تواند برای جاز مشکل ساز باشد. اکسام، گارد راس جاز کل فصل ۲۰۱۵-۱۶ را به دلیل پارگی تاندون آشیل از دست داد.
انتقال تیگ، دنیس شرودر ۲۲ ساله را در موقعیت استارتر شدن در پست گارد راس آتلانتا قرار می دهد. شرودر پس از حذف آتلانتا از پلی آف به روشنی اعلام کرد می خواهد در فصل آینده گارد راس شروع کننده باشد.
در شکست هاوکس مقابل کلیولند در چهارمین بازی پلی آف، شرودر ۱۳ امتیاز از مجموع ۲۱ امتیاز خود را در کوارتر چهارم کسب کرد؛ کوارتری که جف تیگ در آن روی نیمکت نشسته بود. او حتی در دقایق پایانی به گزینه‌ی اصلی تیمش برای امتیازآوری تبدیل شد. آن بازی، دومین مسابقه‌ی سری بود که شرودر بیش از ۲۰ امتیاز کسب کرد. او در سری بازی های راند دوم پلی آف برابر کلیولند، میانگین ۱۵٫۳ امتیاز و ۴٫۸ پاس منجر به گل را در ۲۰٫۳ دقیقه به ثبت رساند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.