انتونی و باتلر در ترکیب تیم بسکتبال امریکا در المپیک ۲۰۱۶ حضور دارند

انتونی و باتلر در ترکیب تیم بسکتبال امریکا در المپیک 2016 حضور دارند

کارملو انتونی، کایل لوری، دی‌آندره جردن و جیمی باتلر به لیست بازیکنانی که متعهد شده اند در المپیک ۲۰۱۶ در ترکیب تیم بسکتبال امریکا حضور داشته باشند، اضافه شدند.
به گفته منابع، انتونی در المپیک ۲۰۱۶ در ترکیب تیم امریکا حضور خواهد داشت و شانس آن را دارد تا نخستین بسکتبالیست مرد با سه مدال طلای المپیک لقب گیرد. او در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به همراه تیم بسکتبال ایالات متحده قهرمان المپیک شده است و در سال ۲۰۰۴ به همراه این تیم مدال برنز به دست آورد.
به گفته منابع جیمی باتلر که در این فصل از رقابت ها میانگین ۲۰٫۹ امتیاز و ۵٫۳ ریباند را برای شیکاگو ثبت کرد، نیز متعهد شده است در المپیک برای تیم ملی کشورش بازی کند. به گزارش ورتیکال، کایل لوری از تورنتو رپتورز که در فصل گذشته متوسط ۲۱٫۲ امتیاز و ۶٫۴ پاس منجر به گل را به دست آورده است، نیز در ترکیب تیم حضور خواهد داشت.
به گفته منابع، دی‌آندره جردن از کلیپرز که میانگین ۱۲٫۷ امتیاز و ۱۳٫۸ ریباند را در فصل گذشته کسب کرده، به خاطر پویایی و قابلیت های محافظت از سبد، مورد تحسین کادر تیم بسکتبال امریکا قرار گرفته است. آندره درامند از پیستونز دیگر بازیکنی بود که برای رفتن به ریو در این پست تلاش می کرد اما به گفته منابع به مارک استاین، درامند در ترکیب تیم ملی امریکا قرار ندارد.
ترکیب ۱۲ نفره‌ی تیم بسکتبال امریکا برای المپیک ۲۰۱۶، رسما هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد.
انتونی ۳۲ ساله ماه گذشته گفته بود مطمئن نیست که آیا می خواهد در المپیک حضور یابد یا نه و یکی از دلایل خود نگرانی را ویروس زیکا اعلام کرده بود؛ بیماری ویرسی که از طریق پشه منتقل می شود و کشور برزیل را تحت تاثیر قرار داده است. ورزشکاران المپیکی دیگری نیز در مورد این ویروس ابراز نگرانی کرده اند.
کریس پاول و لبران جیمز نیز در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به همراه انتونی مدال طلای المپیک را کسب کردند. جیمز در رژه قهرمانی کلیولند به چند خبرنگار مختلف گفت پس از یک فصل طولانی، تمایلی به بازی کردن در المپیک ۲۰۱۶ ندارد. کریس پاول نیز در المپیک حضور نخواهد داشت و ترجیح داده است در تابستان امسال استراحت کند.
کوین دورنت اوایل این هفته تایید کرد در المپیک بازی خواهد کرد. به گفته‌ی منابع پاول جرج، دریماند گرین و دیمارکوس کازینس نیز در المپیک ریو برای تیم بسکتبال امریکا بازی خواهند کرد.
طبق گفته منابع به مارک استاین، تیم امریکا همچنان امیدوار است کایری ایروینگ و کلی تامپسن علی رغم حضور طولانی در پلی آف، دعوت برای حضور در االمپیک را بپذیرند.
به گفته منابع به جف گودمن از ESPN، کوای لئونارد از سن آنتونیو اسپرز، دعوت برای بازی در المپیک برای تیم بسکتبال امریکا را نخواهد پذیرفت. ورتیکال روز پنجشنبه گزارش کرد دیمین لیلارد نیز در المپیک ۲۰۱۶ همراه تیم بسکتبال امریکا نخواهد بود و برنامه بازیابی خود برای بهبود التهاب کف پایی خود را ادامه خواهد داد.
همه‌ی این افراد، جزو ۳۱ بازیکنی بودند که در ماه ژانویه برای حضور در ترکیب تیم بسکتبال امریکا در المپیک معرفی شدند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.