پیروزی تیم بسکتبال ایران برابر قزاقستان در نیمه نهایی بازی های آسیایی اینچئون

پیروزی تیم بسکتبال ایران برابر قزاقستان در نیمه نهایی بازی های آسیایی اینچئون

تیم بسکتبال ایران با پیروزی برابر قزاقستان در نیمه نهایی بازی های آسیایی اینچئون، برای نخستین بار در تاریخ مسابقات آسیایی به فینال راه یافت.

تیم کشورمان در این دیدار با نتیجه‌ی نزدیک ۸۰ بر ۷۸ قزاقستان را از پیش رو برداشت. تیم ایران در نیمه‌ی اول این بازی تیم برتر میدان بود و توانست کوارترهای اول و دوم را به ترتیب با نتایج ۲۳ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ به سود خود پایان دهد. دفاع نه چندان خوب کشورمان و شوت های سه امتیازی موفق قزاقستان در کوارتر سوم باعث شد این کوارتر با نتیجه‌ی ۲۲ بر ۱۶ به سود قزاقستان پایان یابد. سه امتیازی های قزاقستان در کوارتر چهارم نیز وارد سبد می شد و در حالی که حدود ۴ دقیقه به پایان بازی زمان باقی بود، تیم کشورمان ۸ امتیاز از حریف عقب افتاد. با درخواست وقت استراحت از سوی تیم ایران، دفاع ما شکل منسجم تری به خود گرفت. سه امتیازی موفق مهدی کامرانی در ادامه با لی آپ صمد نیکخواه همراه شد تا اختلاف امتیاز به ۳ کاهش یابد. تیم کشورمان در نهایت با پرتاب های پنالتی موفق حامد حدادی این کوارتر را با نتیجه‌ی ۱۶ بر ۱۴ به سود خود خاتمه داد تا پیروز از زمین مسابقه خارج شود.
بازیکنان قزاقستان در این دیدار ۱۲ شوت از ۳۱ (۳۹ درصد) اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کردند. بازیکنان ایران نیز ۱۸ بار اقدام به شوت سه امتیازی کردند که در ۹ مورد موفق بودند. تیم قزاقستان ۲۱ امتیاز خود در این مسابقه را از شانس های مجدد کسب کرد؛ در حالی که امتیازات به دست آمده از شانس مجدد برای تیم ما ۱۰ امتیاز بود.
صمد نیکخواه بهرامی با کسب ۲۷ امتیاز، ۴ ریباند، ۶ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات، به تیم کشورمان برای کسب این پیروزی کمک کرد.

در دیگر مسابقه‌ی نیمه نهایی کره جنوبی، ژاپن را از پیش رو برداشت تا حریف کشورمان در بازی نهایی شود. تیم میزبان در این دیدار با نتیجه‌ی ۷۱ بر ۶۳ توانست ژاپن را مغلوب کند.

تیم ها فردا استراحت خواهند کرد و مسابقات فینال و رده بندی رقابت ها، روز جمعه، ۱۱ مهر، طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد. (زمان ها به وقت ایران نوشته شده اند.)

مسابقه

زمان

ژاپن – قزاقستان (رده بندی)

۱۰:۳۰

ایران – کره جنوبی (فینال)

۱۲:۴۵

منبع عکس: خبرگزاری فارس

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    تبریک فراوان چقدر استرس داشتم :-S
    ولی اگه میباختیم تقصیر صمد بود تو این بازی بد بود :@

  2. mlbj گفت:

    البته منظورم اخرای بازی بود که صمد خوب کار نمیکرد

  3. امین گفت:

    آقاتبریک
    ولی خداییش خیلی شانس آوریدم
    ایشالاتوفینال کره رومیزنیم

  4. hessam گفت:

    motasefam vase hamchi capitani,tasof dareee,

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *