اینفوگرافیک: تکرار عنوان MVP ان بی ای توسط استفن کری

تیم گلدن استیت واریورز در این فصل از رقابت ها مسلما چشمگیرترین نمایش تاریخ NBA را به روی صحنه آورد و در راه رسیدن به ۷۳ پیروزی، رکوردهای بسیاری را شکست. علاوه بر شکستن رکوردهای تیمی، رهبر این تیم، استفن کری، یکی از عالی ترین فصل های خود را پشت سر گذاشت و آن را با به دست آوردن دومین جایزه‌ی ام وی پی متوالی خود به اتمام رساند.
در اینفوگرافیگ زیر به آماری که این فصل از دوران حرفه ای استفن کری را به فصل خاصی تبدیل کرده است، نگاهی می اندازیم و گروه هایی از بازیکنان نخبه که کری به جمع آنها پیوسته است را با هم مرور می کنیم.

اینفوگرافیک: تکرار عنوان MVP ان بی ای توسط استفن کری

کری اولین بازیکن در تاریخ واریورز است که بیش از یک بار عنوان MVP را به دست آورده است. ویلت چمبرلین (فصل ۱۹۵۹-۶۰) تنها بازیکن دیگر تاریخ این تیم است که به کسب این جایزه نائل آمده است.
کری در این فصل رتبه‌ی تاثیرگذاری ۳۱٫۵ را ثبت کرد که هشتمین رکورد برتر در فاکتور رتبه‌ی بهره وری بازیکن (PER) در تاریخ NBA است. ویلت چمبرلین، لبران جیمز و مایکل جردن، تنها بازیکنانی هستند که PER بهترین در یک فصل ثبت کرده اند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.