باراک اوباما به مایکل جردن و کریم عبدالجبار، مدال آزادی ریاست جمهوری اعطا کرد

باراک اوباما به مایکل جردن و کریم عبدالجبار، مدال آزادی ریاست جمهوری اعطا کرد

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، در مراسمی که روز سه شنبه در کاخ سفید برگزار شد به ۲۱ نفر از پیشگامان در عرصه بازیگری، موسیقی، ورزش و … بالاترین نشان افتخار غیرنظامی امریکا را اهدا کرد و گفت آنها در زندگی او تاثیرگذار بوده اند.
اوباما در این مراسم که در اتاق شرقی کاخ سفید به پایان رسید، گفت: “این افراد کسانی هستند که به من برای تبدیل شدن به فردی که هم اکنون هستم، کمک کرده اند.”
با حضور مایکل جردن، کریم عبدالجبار و وین اسکالی (گزارشگر ورزشی) در جمع ۲۱ دریافت کننده مدال آزادی ریاست جمهوری، ورزش امریکا سهم قابل توجهی در این مراسم داشت.
حضور این سه نفر موجب شد مراسم سه شنبه، رنگ و بوی ورزشی داشته باشد. اوباما در این مراسم در مورد مایکل جردن گفت: “ام‌جی چیزی بیش از یک لوگو است. او چیزی بیش از یک میم اینترنتی است.” جمله ای که به شوخی به میم های مایکل جردن گریان که در اینترنت موجود است، اشاره می کرد.
اوباما گفت: “دلیلی وجود دارد که شما هر فرد نخبه را ‘مایکل جردن فلان چیز’ خطاب می کنید. مثلا مایکل جردن جراحی مغز و اعصاب، مایکل جردن خاخام ها یا مایکل جردن قایقرانی کانو. وقتی شما چنین حرفی می زنید، همه می دانند منظورتان چیست.”
تام هنکس، رابرت د نیرو، رابرت ردفورد و سیسیلی تایسن، بازیگرانی بودند که مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کردند.
بروس اسپرینگستین و دیانا راس، در حوزه موسیقی این مدال را دریافت کردند.
بیل گیتس و همسرش ملیندا به خاظر فعالیت های بشردوستانه و کمدین امریکایی، الن دیجنرس از دیگر دریافت کنندگان این مدال بودند.
اوباما گفت دریافت کنندگان این مدال به پیشرفت امریکا کمک کرده اند و الهام بخش میلیون ها نفر در گوشه و کنار جهان بوده اند. کاخ سفید اعلام کرد اوباما و کارکنانش، زمان قابل توجهی را صرف بررسی نامزدهای دریافت این مدال کرده اند؛ اما در نهایت تصمیم گیری به عهده اوباما بوده است.
این جایزه به کسانی که کمک شایسته ای به منافع ملی ایالات متحده و فرهنگ آن کرده باشند یا در زمینه های دیگر تلاش قابل توجهی انجام داده باشند، اهدا می شود.
الویس کوبل، مدافع حقوق بومی های امریکا، و گریس هاپر، دو شخصی هستند که پس از مرگشان این مدال به آنها اهدا شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.