بروکلین نتز پیراهن جیسون کید را بازنشسته کرد

بروکلین نتز پیراهن جیسون کید را بازنشسته کرد

بروکلین نتز روز پنجشنبه در مراسمی پیراهن ستاره سابق خود، جیسون کید که این تیم را در بازی مقابل میامی هیت مربیگری می کرد،بازنشسته کرد.

کید سال ۲۰۰۱ به نیوجرسی آمد و به سرعت تیمی را که یکی از ضعیف ترین تیم های NBA در آن زمان بود،برای راه یابی به فینال های متوالی رهبری کرد.او تا اواسط فصل ۲۰۰۷-۰۸ که از این تیم منتقل شد،برای آنها بازی کرد و در دسته بندی های مختلف آماری عنوان بهترین بازیکن تاریخ باشگاه را از آنِ خود کرد.
تیم نتز در دورانی که کید در این باشگاه بود به مدت چند سال یکی از مدعیان کنفرانس شرق بود؛موفقیتی که پیش از آن به ندرت و فقط در زمانی که آنها در لیگ ABA بازی می کردند به آن نزدیک شده بودند.
Rod Thorn که در زمان پیوستن کید از سانز به نتز،مدیر کل نتز بود،گفت:”کید کاتالیزوری بود که ما را به آن چیزی که بودیم تبدیل کرده بود.”
کید فصل گذشته و پس از آنکه ۱۹ امین فصل حضورش در لیگ را در نیویورک نیکس سپری کرد،بازنشسته شد.کید در تاریخ NBA در پاس منجر به گل و توپ ربایی جایگاه دوم را دارد و در تعداد سه امتیازی های گل شده سومین بازیکن برتر تمام ادوار است.او ۲ بار قهرمان المپیک شده است و به دالاس برای قهرمانی در سال ۲۰۱۱ کمک کرد.
لبرون جیمز،هم تیمی میامی هیت در المپیک ۲۰۰۸ گفت:”از دیدگاه من کید یکی از بهترین گارد راس های بسکتبال تاکنون است.”
پیراهنی که در سالن بارکلیز سنتر به احتزاز در آمد پیراهن قرمز،سفید و آبی قدیمی نیوجرسی نتز بود.با بازنشسته شدن پیراهن کید،این بازیکن به جمع بازیکنانی چون جولیوس اروینگ،درازن پترویچ،جان ویلیامسون،بیل ملکیونی و باک ویلیامز پیوست.
این مراسم با حضور اعضای خانواده کید و بعضی از هم تیمی های سابقش برگزار شد.
کید قبل از بالا رفتن پیراهنش در سالن،برای تشکر از هم تیمی هایش و سهیم کردن آنها در این افتخار،در مورد آنها گفت:”امروز وقتی من بالا برم،هم تیمی هام رو هم با خودم می برم.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *