بلیک گریفین ادامه پلی آف ۲۰۱۶ را از دست خواهد داد؛ کریس پاول تحت عمل قرار گرفت

بلیک گریفین ادامه پلی آف 2016 را از دست خواهد داد؛ کریس پاول تحت عمل قرار گرفت

تیم لس آنجلس کلیپرز روز سه شنبه اعلام کرد بلیک گریفین ادامه پلی آف ۲۰۱۶ را از دست خواهد داد و کریس پاول به مدت نامعین نمی تواند بازی کند.
آسیب دیدگی عضله‌ی چهار سر ران چپ گریفین دوشنبه شب در بازی چهارم کلیپرز مقابل پرتلند در راند اول پلی آف تشدید شد. آزمایش MRI آسیب ساختاری بیشتری را نشان نداد و تیم کلیپرز اعلام کرده است گریفین برای آغاز اردوهای آماده سازی فصل بعد آماده خواهد بود.
کریس پاول صبح سه شنبه برای ترمیم شکستگی ای که در کوارتر سوم بازی دوشنبه شب در دست راستش ایجاد شد، تحت عمل قرار گرفت. طبق اطلاعات منابع نزدیک به کلیپرز، زمان لازم برای ریکاوری آسیب دیدگی پاول، ۴ تا ۶ هفته است. این بدان معناست که در صورت رسیدن کلیپرز به فینال کنفرانس یا فینال NBA برای نخستین بار در تاریخ خود، کریس پاول می تواند بار دیگر در این فصل بازی کند.
سری پرتلند-کلیپرز هم اکنون ۲ بر ۲ مساوی است و بازی پنجم چهارشنبه شب در لس آنجلس برگزار خواهد شد.
این سومین فصل متوالی است که کلیپرز در پلی آف بدشانسی می آورد. تیمی که در شهر بوفالو پایه گذاری شد و سپس به سن دیه‌گو و بعد از آن به لس آنجلس منتقل شد، هرگز از راند دوم پلی آف بالاتر نیامده است.
کلیپرز سال گذشته تنها یک بازی با اولین حضور تاریخ خود در فینال کنفرانس فاصله داشت. آنها در حالی که ۳ بر ۱ از هیوستن پیش بودند، ۳ بازی آخر را به این تیم واگذار کردند و از رسیدن به فینال کنفرانس غرب بازماندند.
گریفین در ۴ بازی پلی آف امسال میانگین ۱۵ امتیاز، ۸٫۸ ریباند و ۴ پاس منجر به گل را ثبت کرده بود. پاول نیز متوسط ۲۳٫۸ امتیاز، ۷٫۳ پاس منجر به گل و ۴ ریباند را به دست آورده بود.
کلیپرز بدون کریس پاول در بازی های فصل عادی رکورد ۲۵ برد و ۲۱ باخت و در بازی های پلی آف رکورد ۱ برد و ۱ باخت را ثبت کرده است. پاول سال گذشته در نیمه نهایی کنفرانس غرب مقابل هیوستن، دو بازی را از دست داد.
در بازی چهارشنبه شب، آستین ریورز جایگزین کریس پاول و جف گرین جایگزین گریفین در ترکیب شروع کننده خواهند شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.