بهترین بازیکنان سال اولی فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای

بهترین بازیکنان سال اولی فصل 2015-16 ان بی ای

لیگ NBA روز پنجشنبه اعلام کرد کارل-انتونی تاونز از مینسوتا تیمبرولوز و کریستاپس پورزینگس از نیویورک نیکس، به اتفاق آرا در ترکیب تیم اول سال اولی های فصل ۲۰۱۵-۱۶ قرار گرفته اند. هر دو بازیکن تمام ۱۳۰ رای نویسندگان و گزارشگران ورزشی آمریکا و کانادا برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اول را دریافت کردند.
دوین بوکر از فینیکس سانز (۱۰۳ رای تیم اول و ۲۳۱ امتیاز)، نیکولا یوکیچ از دنور ناگتز (۷۳ رای تیم اول و ۱۸۶ امتیاز) و جلیل اوکفور از فیلادلفیا سونی سیکسرز (۷۱ رای تیم اول و ۱۸۶ امتیاز)، سه بازیکن دیگری هستند که در کنار تاونز و پورزینگس، در ترکیب تیم اول سال اولی ها قرار گرفته اند.
ترکیب تیم دوم سال اولی ها نیز از جاستیس وینزلو از میامی هیت (۴۴ رای تیم اول و ۱۵۱ امتیاز)، دی‌آنجلو راسل از لس آنجلس لیکرز (۲۵ رای تیم اول و ۱۴۲ امتیاز)، امانوئل مودییی از دنور ناگتز (۳۵ رای تیم اول و ۱۴۰ امتیاز)، مایلز ترنر از ایندیانا پیسرز (۲۸ رای تیم اول و ۱۳۹ امتیاز) و ویلی کالی-استاین از ساکرامنتو کینگز (۲ رای تیم اول و ۵۰ امتیاز)، تشکیل شده است.
از رای دهندگان خواسته شده بود بدون در نظر گرفتن پست بازیکنان، ۵ بازیکن برای تیم اول و ۵ بازیکن برای تیم دوم انتخاب کنند. هر بازیکن برای هر رای تیم اول ۲ امتیاز و برای هر رای تیم دوم ۱ امتیاز دریافت کرد.
تاونز که انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۵ بود، با میانگین ۱۸٫۳ امتیاز و ۱۰٫۵ ریباند (رتبه‌ی ۸ لیگ)، پیشتاز بازیکنان سال اولی در این دو فاکتور بود. او با متوسط ۱٫۶۸ بلاک شات (رتبه‌ی ۱۰ لیگ)، در این فاکتور در میان بازیکنان سال اولی در رده‌ی دوم قرار گرفت. بهترین بازیکن سال اولی فصل با ۵۱ دابل دابل، در رده‌ی سوم بازیکنان لیگ از نظر تعداد دابل دابل قرار گرفت و با وارد سبد کردن ۵۴٫۲ درصد از شوت هایش، رتبه‌ی هشتم لیگ از این نظر را به دست آورد. تاونز یکی از ۶ بازیکنی بود که در هر ۸۲ بازی فصل، شروع کننده بود.
پورزینگس میانگین ۱۴٫۳ امتیاز (رتبه ۳ در میان سال اولی ها)، ۷٫۳ ریباند (رتبه ۲ در میان سال اولی ها) و ۱٫۸۶ بلاک شات (رتبه ۱ در میان سال اولی ها)، را در این فصل ثیت کرد. او که سه بار عنوان بهترین بازیکن سال اولی ماه کنفرانس شرق را کسب کرد، اولین بازیکن سال اولی نیکس پس از مارک جکسون (فصل ۱۹۸۷-۸۸) لقب گرفت که توانسته در فصل اول حضورش ۱۰۰۰ امتیاز به دست آورد.
بوکر با میانگین ۱۳٫۸ امتیاز، در جایگاه چهارم بازیکنان سال اولی از این نظر قرار گرفت، با ۹۹ شوت سه امتیازی رده‌ی دوم بازیکنان سال اولی را به خود اختصاص داد و با وارد سبد کردن ۸۴ درصد از پرتاب های پنالتی اش، بهترین درصد پرتاب پنالتی در بین بازیکنان سال اولی را ثبت کرد. این گارد ۱۹ ساله، ۵ بازی از مجموع ۶ بازی ۳۰ امتیازی خود در این فصل (رکورد در بین بازیکنان سال اولی) را پس از آل استار انجام داد. او پس از تعطیلات آل استار میانگین ۱۹٫۲ امتیاز، ۴٫۱ پاس منجر به گل و ۳ ریباند را در ۲۸ بازی ثبت کرد.
یوکیچ که انتخاب ۴۱ام درفت ۲۰۱۴ بود، در این فصل برای اولین بار در NBA به میدان رفت و میانگین ۱۰ امتیاز (رتبه ۸ در میان سال اولی ها)، ۷ ریباند (رتبه ۳ مشترک در میان سال اولی ها)، ۲٫۴ پاس منجر به گل (رتبه ۷ در میان سال اولی ها) و ۰٫۹۹ بلاک شات (رتبه ۴ در میان سال اولی ها) را به ثبت رساند و ۵۱٫۲ درصد (رتبه ۴ در میان سال اولی ها) از شوت های خود را وارد سبد کرد.
اوکفور از نظر میانگین امتیاز (۱۷٫۷) در رده‌ی دوم بازیکنان سال اولی، از نظر میانگین ریباند (۷) در رده‌ی سوم مشترک بازیکنان سال اولی و از نظر متوسط بلاک شات (۱٫۱۵) در جایگاه چهارم بازیکنان سال اولی قرار گرفت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.