بیست و سومین دوره‌ی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا – دوحه ۲۰۱۴

بیست و سومین دوره‌ی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا - دوحه 2014

بیست و سومین دوره‌ی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا (زیر ۱۸ سال) از ۱۹ تا ۲۸ آگست (۲۸ مرداد تا ۶ شهریور) در شهر دوحه کشور قطر برگزار می شود.
تاریخچه‌ی کوتاهی از مسابقات:
اولین دوره‌ی مسابقات بسکتبال جوانان آسیا در سال ۱۹۷۰ در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد که با قهرمانی فیلیپین همراه بود. تیم بسکتبال جوانان ایران اولین بار در سال ۱۹۷۴ در این مسابقات شرکت کرد و در رده ششم قرار گرفت. این بازی ها از سال ۱۹۹۶ هر دو سال یک بار برگزار می شود. تیم ایران با قرار گرفتن در رده‌ی دوم این مسابقات در سال ۲۰۰۲، نخستین مدال خود در تاریخ این رقابت ها را کسب کرد. چین با ۱۰ مدال طلا، ۶ نقره و ۲ برنز، پرافتخارترین تیم این مسابقات است و تیم ایران نیز با ۲ مدال طلا، ۱ نقره و ۱ برنز، پس از فیلیپین و کره جنوبی در رده چهارم، قرار گرفته است.

بیست و سومین دوره‌ی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا با حضور ۱۵ تیم برگزار خواهد شد و سه تیم برتر این مسابقات، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۵ یونان را کسب می کنند.
درو درغوکاسیان، مهیار مهر، عبدالصمد سرودی، نوید رضایی فر، علی الله وردی، آرمی نظریان، محمد یوسف وند، علیرضا قمری، محمدرضا رضایی، علی نصیری رینه، مهدی جعفری و آرش بنی مهدی، اعضای تیم ایران در این رقابت ها را تشکیل می دهند. سرمربیگیری تیم نیز بر عهده‌ی میلوش پی ایچ است.
تیم بسکتبال جوانان ایران در مرحله‌ی مقدماتی این رقابت ها با بحرین، قزاقستان و کویت هم گروه شده بود که تیم بحرین از شرکت در مسابقات انصراف داد. گروه بندی مسابقات را در زیر مشاهده می کنید.

گروه A

گروه B

گروه C

گروه D

چین

اردن

ایران

هنگ کنگ

هند

کره

قزاقستان

عراق

مالزی

فیلیپین

کویت

ژاپن

قطر

——-

——-

چین تایپه

تیم های حاضر در هر گروه، با هم گروه های خود رقابت می کنند و پس از اتمام بازی های مرحله‌ی اول گروهی، سه تیم برتر هر گروه راهی دور بعد می شوند. برنامه‌ی مرحله اول رقابت ها را در زیر می بینید. (زمان ها به وقت ایران نوشته شده اند.)

تاریخ و زمان

۱۰:۳۰

۱۲:۳۰

۱۴:۳۰

۱۶:۳۰

۱۸:۳۰

۲۰:۳۰

۲۸ مرداد

چین – مالزی

کره – اردن

ژاپن – عراق

قزاقستان – کویت

هند – قطر

——-

چین تایپه – هنگ کنگ

۲۹ مرداد

اردن – فیلیپین

مالزی – هند

هنگ کنگ – ژاپن

کویت – ایران

قطر – چین

عراق – چین تایپه

بحرین – قزاقستان

۳۰ مرداد

فیلیپین – کره

چین – هند

ژاپن – چین تایپه

بحرین – کوین

مالزی – قطر

ایران – قزاقستان

عراق – هنگ کنگ

در مرحله‌ی دوم گروهی، تیم های برتر گروه های A و B در یک گروه و تیم های برتر گروه های C و D نیز در گروه دیگری قرار می گیرند و هر تیم با سه تیم گروه که با آنها رو در رو نشده، دیدار می کند. در پایان این مرحله، ۴ تیم برتر هر گروه راهی مرحله‌ی یک چهارم نهایی می شوند.

پی نوشت: به گزارش سایت فدراسیون بسکتبال، تیم بحرین از شرکت در این مسابقات انصراف داد و اولین بازی ایران در این رقابت ها، روز ۲۹ مرداد برابر کویت برگزار خواهد شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۲ پاسخ

  1. sobhan-gh گفت:

    با سلام می خواستم بدونم جام جهانی اسپانیا از کی تا کی برگزار می شه و از چه شبکه هایی می شه مسابقات رو دید

    • از هشت شهریور شروع میشه تا بیست شیشم و شبکه های که پخش میکنن بیشترشون کارتین و شاید شبکه ورزش یه چندتای پخش کنه وگرنه باید کارت داشته باشی تا کامل و باکیفیت بالا بازی هارو ببینی.

    • آذرخش گفت:

      درود
      اگر عضو فروم بشی، می تونی در بخش “چگونه مسابقات بسکتبال را مشاهده کنیم؟” اطلاعات مربوط یه یازی ها و شبکه های پوشش دهنده رو پیگیری کنی.

  2. رضا گفت:

    با سلام این بازی ها رو کدوم شبکه های ماهوارهای پخش میکنن فرکانسشم بزارین ممنون

  3. شاید این دوتا شبکه قطری بازی هارو پخش کنن اونم معلوم نیس ولی من حالا میزارم ایشالا که پخش کنن.
    (BEIN SPORT HD (BADR 4/5/6…11622….V…27500
    (ALKASS (BADR 4/5/6….12034..H….27500

  4. برزیل همگرومون از آمریکا ۷۸ بر ۹۵ شکست خورد و بحث جام جهانی شد گفتم که بهترین فرصته تا اولین بازی ایران ساعت سی دیقه بامداد مقابل اسپانیا رو بهتون گفته باشم…

  5. آذرخش گفت:

    با انصراف تیم بحرین اولین بازی تیم ملی جوانان ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران مقابل کویت خواهد بود.

  6. sobhan-gh گفت:

    سلام می خواستم بدونم چجوری میشه کانال nba tv یا tnt رو دریافت کرد

    ریسیور ما کانال کارتی رو باز می کنه

  7. ریسور ما هم کارتیه شبکه های بسکتی رو بالا میاره ولی باید کارت داشته باشی یا از طریق وای فای پشت ریسیور بتونی شبکه هارو باز کنی.

  8. sobhan-gh گفت:

    می دونم فرکانس می خوام
    تا قبل از فینال امسال nba tv رو داشتم بعد یهو قطع شد

    • آذرخش گفت:

      درود عزیز
      روی ده درجه شرقی با استفاده از کد بیس و بدون نیاز به اینترنت در دسترسه.
      (روی جهت های دیگه به ابن سادگی ها باز نمیشه چون متعلق به Bein sportه و هزینه اولیه اش یک میلیون و هفتصد و سالیانه ۷۰۰ هزار تومنه)
      هرچند ازین شبکه خیلی چیزی نصیبت نمیشه. راه حل “I AM BOSTON CELTICS” بهتره. روی همون هاتبرد می تونی بازی ها رو دنبال کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *