بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان زیر ۱۸ سال آسیا – تهران ۲۰۱۶

بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان زیر 18 سال آسیا – تهران 2016

بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان زیر ۱۸ سال آسیا از ۲۲ تا ۳۱ جولای (۱ تا ۱۰ مرداد) در تهران برگزار می شود. سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات بسکتبال قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان که سال ۲۰۱۷ در کشور مصر برگزار می شود را به دست خواهند آورد.
۱۲ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در دو گروه جای گرفته اند. گروه بندی مسابقات بسکتبال زیر ۱۸ سال آسیا ۲۰۱۶ را در جدول زیر مشاهده می کنید.

گروه A گروه B
چین ایران
چین تایپه کره جنوبی
فیلیپین ژاپن
هند قزاقستان
عراق اندونزی
تایلند لبنان

در مرحله گروهی هر تیم با تیم های هم گروه خود بازی می کند و پس از پایان این مرحله، ۴ تیم برتر هر گروه راهی دور یک چهارم نهایی می شوند. برنامه مرحله گروهی مسابقات را در زیر مشاهده می کنید. (زمان ها به وقت ایران نوشته شده اند).

تاریخ و ساعت بازی ۱۰ ۱۲ ۱۴ ۱۶ ۱۸ ۲۰
۱ مرداد (۲۲ جولای) قزاقستان – لبنان عراق – چین ژاپن – کره جنوبی هند – تایلند اندونزی – ایران (ساعت ۱۸:۴۵) فیلیپین – چین تایپه (ساعت ۲۰:۴۵)
۲ مرداد (۲۳ جولای) اندونزی – ژاپن چین – هند لبنان – کره جنوبی عراق – فیلیپین ایران – قزاقستان تایلند – چین تایپه
۳ مرداد (۲۴ جولای) کره جنوبی – قزاقستان فیلیپین – چین لبنان – اندونزی چین تایپه – هند ژاپن – ایران تایلند – عراق
۵ مرداد (۲۶ جولای) ژاپن – لبنان چین – چین تایپه قزاقستان – اندونزی فیلیپین – تایلند ایران – کره جنوبی هند – عراق
۶ مرداد (۲۷ جولای) ژاپن – قزاقستان چین – تایلند کره جنوبی – اندونزی چین تایپه – عراق ایران – لبنان فیلیپین – هند

تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال ایران که در دوره قبلی رقابت ها به مقام دوم دست یافت، در این دوره از مسابقات با ترکیب زیر شرکت می کند:
ابوالفضل سیدی، امررضا شه‌روش، مصطفی رضلیی، امیرحسین رضایی‌فر، شایان پورکاوه، محمدامین کمالوند، مهران رضایی، امیرحسین خندان‌پور، احسان صمدی، محمدحسین جعفری، رافی درغوکاسیان و امیرحسین آذری.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.