تغییر ترکیب سن آنتونیو چگونه به این تیم برای خنثی کردن سرج ایباکا کمک کرد؟

تغییر ترکیب سن آنتونیو چگونه به این تیم برای خنثی کردن سرج ایباکا کمک کرد؟

سرج ایباکا می دانست که سرمربی سن آنتونیو اسپرز؛ گِرِگ پاپویچ، تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد. پس از آنکه اکلاهما سیتی تاندر در بازی های سوم و چهارم سن آنتونیو اسپرز را شکست داد و سری را به تساوی کشاند، سرج ایباکا آنقدر از پاپویج شناخت داشت که بداند این مربی شکست های تیمش را به نظاره نخواهد نشست و تغییراتی ایجاد خواهد کرد.
حدود ۵ دقیقه پیش از آغاز بازی پنجم و زمانی که کوین دورنت به ایباکا گفت شوتزن خوبی به نام مت بانر جایگزین سنتر شروع کننده اسپرز؛ تیاگو اسپلیتر در ترکیب این تیم شده است، ایباکا از تاکتیک پاپویچ مطلع شد.
ایباکا گفت:” کوین به من گفت ‘تو از بانر دفاع می کنی’. بنابراین من تعجب کردم… اونا یه مربی خوب دارن و او تنظیمات خاصی برای بازی پنجشنبه شب اعمال کرد و این به نفع اونا شد.”
این تغییرات آنقدر برای اسپرز مفید واقع شد که به این تیم کمک کرد با نتیجه ۱۱۷ بر ۸۹ حریف خود را شکست دهد و با پیش افتادن ۳ بر ۲ در سری، یک پیروزی دیگر تا بازگشت به فینال NBA فاصله داشته باشد.
مت بانر در این دیدار هیچ امتیازی کسب نکرد اما حضور او و بوریس دیاو – که در نیمه دوم جایگزین بانر در زمین شد – در زمین، ایباکا را مجبور کرد تا برای دفاع از این دو بازیکن شوتزن به نزدیکی های خط سه امتیازی برود و همین امر راه را برای حمله تیم اسپرز باز کرد. تیم اسپرز پیش از این هر ۷ مسابقه ای که سرج ایباکا در ترکیب تاندر حضور داشت را واگذار کرده بود.
پاپویچ در مورد تاکتیک خود گفت:” این تاکتیک برای یه مدت کار کرد. من زیاد راغب نیستم در این مورد که چه تاکتیکی کار کرده یا نکرده با شما صحبت کنم. ترجیح می دم دیگران این مورد رو کشف کنن.”
تیم اسپرز دو بازی اول فینال کنفرانس غرب را به راحتی و در حالی که سرج ایباکا به دلیل مصدومیت غایب بود، با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم تاندر در ابتدا اعلام کرد که ایباکا ادامه پلی آف را از دست خواهد داد، اما این بازیکن در بازی سوم بازگشت و نتیجه سری را تغییر داد. ایباکا در بازی سوم و چهارم متوسط ۱۲ امتیاز، ۷٫۵ ریباند و ۳٫۵ بلاک شات را به ثبت رساند.
تیم اسپرز حدود ۱۵ دقیقه پیش از شروع بازی امروز اعلام کرد بانر جایگزین اسپلیتر در ترکیب استارتر خواهد شد. طرفدارانی که NBA را در توییتر دنبال می کردند پیش از ایباکا می دانستند که بانر در ترکیب استارتر قرار گرفته است.
ایباکا گفت:” بعد از اینکه ما اونا رو شکست دادیم [بازی های سوم و چهارم] من می دونستم که یه تغییری ایجاد خواهد شد چون او یه مربی خوبه.”
تیم اسپرز پس از آنکه در بازی های سوم و چهارم به ترتیب ۹۷ و ۹۲ امتیاز کسب کرد، در سه کوارتر نخست بازی پنجم ۹۴ امتیاز به دست اورد. آنها هم در داخل و هم در خارج از قوس سه امتیازی عملکرد خوبی داشتند. ۴۰ امتیاز اسپرز در این دیدار از منطقه سه ثانیه کسب شد و ۱۳ شوت از ۲۶ شوت سه امتیازی خود را نیز وارد سبد کردند.
ایباکا در این دیدار ۲ سد توپ انجام داد، ۲ ریباند به دست آورد و ۶ امتیاز نیز کسب کرد.
تیم اسپرز همچنین دفاع اکلاهما را با پاس های خود در هم شکست. بازیکنان اسپرز در این دیدار ۲۳ پاس منجر به گل ثبت کردند و ۶ نفر از آنها توانستند امتیازات خود را دو رقمی کنند. آنها به جای حرکت به سمت سبد که ایباکا در پاره ای از اوقات آنجا قرار داشت، هم تیمی های خالی خود را پیدا می کردند یا به سمت سبد برش می کردند.
تیم اسپرز در حالی بازی پنجم خود را انجام داد که اثرات کمی از دو باخت گذشته در آنها دیده می شد.
پاپویچ در این مورد گفت:” این تیم ها ۴ تیم نهایی هستند که از جمع ۳۰ تیم بالا اومدن و شما باید بدونید اونا اونقدر حرفه ای هستن که بدونن ممکنه تو یه بازی ببرن و تو بازی دیگه ببازن. اگه بردن نباید زیاد هیجان زده بشن و اگه باختن نباید سر خودشونو قطع کنن یا افسوس بخورن. اونا باید بدونن چیزی که مهمه بازی بعدیه، درست همون طور که در یک بازی حرکت بعدی شما مهمه.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    هووووم
    می شه گفت منسجم ترین تیم ان بی ای هستش، فارغ از اینکه امسال قهرمان بشه یا نه.

  2. امیر حسین گفت:

    واقعآ مغاله جالبی بود!
    ولی OKC و اسکات بروس هم برای بازی بعدی بیکار نمی شینن عجب سری بشه و من میدونم این سری به بازی هفتم میکشه..
    ولی هر دو تا تیم شایستگی خودشون برای فینالیست بودن NBA ثابت کردن.
    با این همه من فکر می کنم هر کدوم از تیم های فینال کنفراس غرب به فینال NBA برسه می تونه قهرمان بشه!

  3. امین گفت:

    میامی قهرمان این فصل خواهد بود والسلام

  4. از اینجور چیزا بیشتر بزارید جالب و باحالن…………….اگه میشه در مورد سبک بازی دریک رز و کایری ایروینگ که سریع و تکنکین و مهمتر اینکه سه گاماشون خیلی زیبا و امتیاز آوره و میخاستم اگه بشه اطلاعاتی در مورد سبک این دو بدونم مررررسی یا علی..

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *