تنوع استخدام در بسکتبال ان بی ای

لوگوی NBA

 

بر اساس گزارش منتشر شده در روز سه شنبه،لیگ بسکتبال ان بی ای در میان لیگ های ورزشی حرفه ای آمریکا،متنوع ترین آمارهای استخدام را دارد.
دانشگاه فلوریدا که مسئول بررسی تنوع و اخلاق در لیگ های ورزشی است،در گزارش سالانه خود به لیگ بسکتبال NBA در استخدام نژادهای مختلف نمره A مثبت و در استخدام جنسیت های مختلف (مرد و زن) نمره A منفی داد و در مجموع به این لیگ نمره A تعلق گرفت.
نویسنده اولیه این گزارش Richard Lapchick گفت مدیریت دیوید استرن به عنوان کمیسر ان بی ای،یکی از مهمترین دلایلی است که این تنوع در سطح مدیران،مربیان و بازیکنان این لیگ وجود دارد.
برای اولین بار در تاریخ اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) پنجاه و سه درصد از سرمربیان لیگ رنگین پوستان هستند.همچنین ۴۷ درصد از مربیان لیگ را آمریکایی-آفریقایی ها تشکیل می دهند که از فصل ۲۰۰۱-۰۲ بالاترین درصد است.
در لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا ۳۴ درصد از کارمندان حرفه ای رنگین پوست هستند و ۴۲ درصد آنها نیز زن هستند.همچنین تعداد زنانی که به عنوان معاون رئیس باشگاه فعالیت می کنند از ۶ نفر به ۳۹ نفر در فصل ۲۰۱۱-۱۲ افزایش یافته است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *