توافق برای انتقال داک ریورز از سلتیکس به کلیپرز

داک ریورز

طبق گفته منابع بعد از روزها کشمکش،مذاکر و موضع گیری،تیم لس آنجلس کلیپرز سرانجام برای انتقال داک ریورز (سرمربی بوستون) به این تیم،با تیم بوستون سلتیکس به توافق رسید و در انتظار تایید این معامله از طرف لیگ NBA است.
منابع روز یکشنبه تایید کردند کلیپرز با قراردادی ۳ ساله به مبلغ ۲۱ میلیون دلار ریورز را به خدمت خواهد گرفت.تیم کلیپرز همچنین بازیکن راند اول یارکشی سال ۲۰۱۵ خود را به عنوان غرامت به سلتیکس خواهد داد که با پیوستن مربی اش که سه سال از قراردادش به مبلغ ۲۱ میلیون دلار با تیم باقی مانده موافقت کرده است.
منابع نزدیک به این انتقال به ESPN گفتند تیم کلیپرز بر این باور است که بستن قرارداد با ریورز باعث می شود کریس پاول تمایل بیشتری برای امضای یک قرارداد ۵ ساله دیگر با حداکثر دستمزد داشته باشد.پاول روز اول جولای یک بازیکن آزاد نامحدود خواهد بود.
برخلاف گزارش های قبلی منابع لیگ و تیم ها،تیم بوستون همکاری کامل برای انتقال ریورز از این تیم به کلیپرز را انجام داده است.
اگرچه Danny Ainge،مدیر کل باشگاه سلتیکس،ابتدا از بی میل بودن داک ریورز برای ماندن در سلتیکس ناراحت بود،اما منابع این تیم گفتند او تشخیص داده است که بهترین راه برای به دست آوردن بازیکنان راند اول یارکشی،چشم پوشی کردن از دو دارایی با ارزش این تیم یعنی داک ریورز و کوین گارنت است.بعد از آن او و ریورز در کنار هم قرار گرفتند تا معامله ای را تضمین کنند که به نفع هر دوی آنها باشد.
منابع این تیم همچنین تایید کردند Ainge سعی می کند یک بازیکن راند اول درفت برای معامله کردن با بازیکن کهنه کار خود،پاول پیرس پیدا کند؛تیمی که پیرس را می خرد باید بتواند تا ۳۰ ژوئن ۵ میلیون دلار به سلتیکس بپردازد.سلتیکس تاکنون در این کار ناموفق بوده است.گرچه هنوز امکان معامله او وجود دارد اما ممکن است سلتیکس او و قرارداد ۱۵٫۳ میلیون دلاری اش را نگه دارد و زمستان آینده که زمان نقل و انتقالات به پایان می رسد او را برای معامله به تیمی پیشنهاد کند؛زمانی که تیم ها به دنبال کمک بازیکنان کهنه کار هستند و برای آن هزینه های بیش از حد معمول می پردازند.
طبق گفته منابع،مالک باشگاه سلتیکس،از پرداخت ۷ میلیون دلار در یک فصل برای مربی ای که حتی نتوانسته برای کسب مقام اول منطقه خود رقابت کند،ناراضی است و همچنان بر جدایی او تاکید دارد.
منابع این دو تیم و لیگ همچنین تایید کردند هر معامله ای که شامل انتقال گارنت به کلیپرز باشد برای جلوگیری از اعتراضات دیوید استرن (کمیسیونر NBA) مبنی بر مربوط بودن معامله گارنت به معامله ریورز،فعلا معلق است.
یک منبع آگاه به ESPN گفت که لیگ قصد ندارد موضع خود را در استرن در مصاحبه های رادیویی روز پنج شنبه بار ها اعلام کرده است را تغییر دهد و این به این معنی است که لیگ هرگونه توافق برای انتقال بین سلتیکس و کلیپرز را که در آن گارنت جزئی از معامله داک ریورز باشد را نخواهد پذیرفت و این کار نقض قوانین لیگ است.
منابع تیم سلتیکس همچنین اشاره کردند داک ریورز پس از اینکه فهمید تلاش او برای تحت فشار قرار دادن باشگاه برای نگه داشتن پاول پیرس و کوین گارنت بی ثمر بوده است،نا امید شد.
البته یک منبع نزدیک به ریورز گفت:”ریورز هرگز چنین چیزی نگفته است.او فقط مطمئن نبود که آیا می تواند برای سال ها بازسازی تیم بازگردد یا خیر.او هرگز اولتیماتومی در مورد هیچ کس صادر نکرد.”
تیم سلتیکس یک کنفرانس خبری برای ظهر روز دوشنبه برنامه ریزی کرده است؛جایی که انتظار می رود ریورز تصمیم خود برای ترک بوستون بعد از ۹ سال را شرح دهد.
منابع همچنین گفتند در صورتی که معامله ریورز صورت نگیرد،کلیپرز برای استخدام برایان شو یا بایرون اسکات در روز دوشنبه آماده خواهد شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. merano گفت:

    خدا کنه کریس پول بیاد لیکرز مگرنه همش میامی قهرمانه

    • admin گفت:

      بازیکنای لیکرز برای هماهنگ شدن با هم به یکم زمان نیاز دارن.این فصل لیکرز بازیکنای خوبی داشت.
      البته حالا خیلی مونده تا میامی و تیم های دیگه به لیکرز و سلتیکس برسن.

  2. ali گفت:

    میشه درباره نقل و انتقالات nba مطالب بیشتری بذاری

    • admin گفت:

      فعلا نقل و انتقال مهمی انجام نشده و در حد عوض شدن سرمربی های تیم ها و شایعات مربوط به انتقال بازیکنان هست.
      هر موقع اتفاق مهمی بیفته خبرش رو میذارم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *