توافق جواکیم نواح و نیویورک برای امضای قرارداد ۴ ساله

توافق جواکیم نواح و نیویورک برای امضای قرارداد 4 ساله

به گفته منابع، سنتر آزاد، جواکیم نواح و تیم نیویورک نیکس برای امضای قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۷۲ میلیون دلار به توافق رسیدند.
فیل جکسون، استیو میلز، جف هورناسک و چند تن دیگر از کادر تیم نیویورک، جمعه شب پیش از حاصل شدن توافق، در هتلی در منطقه اورلاندو حدود ۳ ساعت با نواح گفتگو کردند.
نیویورک به دنبال جذب یک سنتر در تابستان امسال بود و آل استار سابقه، نواح، گزینه مناسبی برای آنها بود. پس از فرستادن سنتر استارتر خود، رابین لوپز، به شیکاگو بولز در جریان معامله درک رز، اولویت نیکس جذب یک سنتر در بازار آزاد بود.
درک رز هفته گذشته گفت دوست دارد نواح، هم تیمی سابقش در بولز، در نیویورک به او ملحق شود.
پس از توافق با نواح، نیویورک هنوز حدود ۱۲ میلیون دیگر تا رسیدن به سقف پرداخت لیگ فاصله دارد که می تواند از آن برای تقویت تیمش استفاده کند.
نواح ۳۱ ساله، در فصل ۲۰۱۵-۱۶ با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد. دو مصومیت جدی شانه موجب شد این بازیکن در فصل گذشته تنها ۲۹ بازی انجام دهد. او تقریبا یک ماه از مسابقات را به دلیل پارگی در شانه چپ از دست داد و در ماه ژانویه برای ترمیم از جا دررفتگی شانه چپ، تحت عمل جراحی قرار گرفت که به فصل او پایان داد. یک منبع نزدیک به نواح روند بهبود شانه او به خوبی پیش رفته است.
نیویورک حالا تمرکز خود را به پست گارد شوتزن معطوف کرده است. مبلغ باقی مانده تا رسیدن به سقف پرداخت، به مبلغ قرارداد نواح در سال اول و همچنین cap hold بازیکنان آزاد این تیم بستگی دارد.
نیویورک نیکس به چند گارد شوتزن علاقه مند است. به گفته منابع، آنها اواخر روز جمعه قراردادی ۴ ساله به کورتنی لی پیشنهاد دادند. لی تا جمعه شب چند پیشهاد دیگر را نیز بررسی می کرد. نیکس در ساعات اولیه روز جمعه با بازیکن آزاد، آستین ریورز دیدار کرد و طبق گفته منابع، به اریک گوردون نیز شدیدا علاقه مند است.
به گزارش ESPN، دوین وید، بازیکن آزاد، پس از ناامید شدن از موقعیتش در میامی، مذاکرات جدی تری را با نیکس و باکز آغاز کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.