توافق جیمز هاردن با هیوستن راکتس برای امضای قرارداد ۴ ساله جدید

توافق جیمز هاردن با هیوستن راکتس برای امضای قرارداد 4 ساله جدید

به گفته منابع، جیمز هاردن، گارد آل استار هیوستن راکتس، برای امضای قرارداد ۴ ساله جدیدی به مبلغ ۱۱۸ میلیون دلار با این تیم به توافق رسید.
با امضای قرارداد جدید، قرارداد قبلی هاردن که هنوز ۲ سال از آن باقی مانده بود، لغو می شود. هیوستن با امضای این قرارداد، اطمینان حاصل کرد که هاردن را حداقل یک سال بیشتر (نسبت به قرارداد قبلی) و تا پایان فصل ۲۰۱۸-۱۹ در اختیار خواهد داشت. طبق گفته منابع، سال آخر این قرارداد (فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰) به صورت player option است و هاردن در صورت تمایل، می تواند در سال ۲۰۱۹ بازیکن آزاد شود.
لزلی الکساندر، مالک باشگاه راکتس، در کنفرانس خبری هیوستن در روز شنبه که برای معرفی بازیکنان جدید این تیم، رایان اندرسون، اریک گوردون و ننی انجام شد، با اعلام این خبر، همه را غافلگیر کرد.
طبق یکی از بندهای توافق جمعی انجام شده بین NBA و اتحادیه بازیکنان، هیوستن حق دارد از مبلغی که تا رسیدن به سقف دست دستمزد لیگ فاصله دارد، استفاده کند و در حالی که ۲ سال از قرارداد هاردن باقی مانده بود، مجددا با او وارد مذاکره شد و ۲ سال دیگر به قرارداد این بازیکن افزود.
هیوستن با این حرکت، از حفظ هاردن پس از سال ۲۰۱۸ مطمئن شد که به آنها اجازه می دهد تیم خود را برای مدت طولانی با تکیه بر هاردن بسازند. هاردن که به مربی جدید هیوستن، مایک دی‌انتونی، اعتقاد خاصی دارد، خواست برای مدت طولانی تری به این تیم متعهد باشد.
دو سال و مبلغ ۳۴٫۶ میلیون دلار از قرارداد قبلی هاردن باقی مانده بود. با امضای قرارداد جدید، دستمزد هاردن در سال اول حدود ۱۰ میلیون و در سال دوم حدود ۱۱ میلیون نسبت به قرارداد قبلی افزایش خواهد یافت. دستمزد او برای فصل ۲۰۱۸-۱۹ (سال سوم) مبلغ ۳۰٫۴ میلیون دلار و برای فصل ۲-۱۹-۱۰ مبلغ ۳۲٫۷ میلیون دلار خواهد بود.
هاردن ۲۶ ساله، ۴ بار برای حضور در آل استار انتخاب شده و ۲ بار نیز در ترکیب تیم اول لیگ قرار گرفته است. او در سال ۲۰۱۲ در جریان معامله ای از اکلاهما سیتی تاندر به هیوستن منتقل شد و این تیم را برای رسیدن به فینال کنفرانس غرب در سال ۲۰۱۵ رهبری کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.