توافق هیوستن راکتس و تای لاوسن برای بازخرید این بازیکن

توافق هیوستن راکتس و تای لاوسن برای بازخرید این بازیکن

تیم هیوستن راکتس روز سه شنبه برای بازخرید گارد راس خود تای لاوسن، با این بازیکن به توافق رسید.
به منطور اینکه بازیکنان بتوانند در مرحله‌ی پلی آف برای سایر تیم ها به میدان روند، باید پیش از پایان روز سه شنبه از تیم کنونی خود جدا می شدند.
هیوستن در تابستان گذشته لاوسن را از دنور به خدمت گرفت و انتخاب راند اول درفت ۲۰۱۶ و ۴ بازیکن ذخیره خود را به این تیم منتقل کرد. هیوستن در جریان آن معامله علاوه بر لاوسن یک انتخاب راندو دوم درفت نیز از دنور دریافت کرد. انتطار می رفت با آمدن لاوسن، وطیفه حمل توپ از گارد شوتزن و امتیازآورترین بازیکن راکتس، جیمز هاردن، به او محول شود، اما لاوسن بعد از ۱۱ مسابقه نیمکت نشین شد و در کل این فصل به ندرت به کار گرفته شد.
لاوسن در فاکتور real plus-minus آمار -۵٫۹۵ را ثبت کرده و از این نظر، جایگاه ۸۳ام و آخر را در بین گارد راس های لیگ به خود اختصاص داده است. این بازیکن که در فصل گذشته با میانگین ۹٫۶ پاس منجر به گل، سومین بازیکن برتر لیگ در این فاکتور بود، در این فصل متوسط ۳٫۴ پاس منجر به گل را ثبت کرده که بدترین آمار او از سال اول حضورش در لیگ (۲۰۰۹-۱۰) است. او ۳۸٫۷ درصد از شوت های خود در این فصل را وارد سبد کرده، میانگین ۵٫۸ امتیاز را به ثبت رسانده و آمار ۹۸ را در فاکتور “رتبه حمله” ثبت کرده، که بدترین عملکرد دوران حرفه ای اوست.
لاوسن در سه بازی گذشته هیوستن تنها ۵٫۵ دقیقه به میدان رفته بود و در ۱۰ بازی گذشته، ۳۲٫۴ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرده است.
هنگامی که هیوستن این بازیکن را جذب کرد، بزرگترین نگرانی اش رفتار این بازیکن در خارج از زمین مسابقه بود. لاوسن سال گذشته دو بار به دلیل رانندگی در شرایطی که حال طبیعی نداشت دستگیر شد که منجر به محرومیت دو جلسه ای این بازیکن از طرف لیگ شد.
راکتس برای اینکه به لاوسن در دوران ریکاوری اش کمک کند، بازیکن سابق NBA، جان لوکاس را استخدام کرد. لوکاس در دوران حرفه ای خود با مشکلات مربوط به مواد مخدر و مصرف الکل دست به گریبان بوده است و اکنون به عنوان راهنمای بازیکنانی که با چنین مشکلاتی مواجه اند، فعالیت می کند.
مسئولان راکتس مشکلی با فعالیت های خارج از زمین لاوسن نداشتند و از تعاملی که او با لوکاس و هم تیمی هایش داشت، راضی بودند.
جایی که لاوسن در آن مشکل داشت داخل زمین بود؛ این بازیکن در ترکیب راکتس هیچگاه ریتم و اعتماد به نفس خود را به دست نیاورد. لاوسن در زمان حضور در دنور یک نفوذ کننده عالی بود که قادر بود پاس های خوبی به سنتر های تیم بدهد.
دوایت هاوارد و کلینت کاپلا که big man های اصلی راکتس هستند، بازیکنانی هستند که پاس ال اوپ در زمان نفوذ پاس دهنده را به راحتی وارد سبد می کنند اما لاوسن در تغذیه این بازیکنان ناموفق بود.
جی.بی. بیکراستف، سرمربی موقت راکتس لاوسن را تشویق می کرد بیشتر شوت بزند و علاوه بر آن حمل کننده اصلی توپ باشد.
ناتوانی لاوسن در حمله، چه در شوتزنی و چه در بازیسازی با مهارتهایش در پاس دادن، موجب شد بیکراستف دلیلی برای دادن زمان بازی بیشتر به او به عنوان گارد راس دوم نداشته باشد. سرمربی موقت راکتس، از بازیکن کهنه کار خود، جیسون تری به عنوان دخیره پاتریک بورلی استفاده می کرد و لاوسن معمولا روی نیمکت می نشست.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. Mohammad Hossein گفت:

    حیف که با هاردن هماهنگ نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *