توافق پاو گاسل و سن آنتونیو برای امضای قرارداد ۲ ساله

توافق پاو گاسل و سن آنتونیو برای امضای قرارداد 2 ساله

به گفته منابع، پاو گاسل و سن آنتونیو اسپرز برای امضای قرارداد ۲ ساله به مبلغ بیش از ۳۰ میلیون دلار به توافق رسیدند.
طبق گفته منابع، سال دوم قرارداد به صورت player option است و گاسل پس از پایان فصل ۲۰۱۶-۱۷، در صورت تمایل می تواند بار دیگر بازیکن آزاد شود.
به گفته منابع، اسپرز برای ایجاد فضای مالی برای جدب گاسل، در حال تلاش برای انتقال فروارد خود بوریس دیاو به تیم دیگری است.
گاسل ۳۵ ساله اسپرز را از میان تیم هایی همچون تورنتو رپتورز و پورتلند تریل بلیزرس که به او علاقه‌مند بودند، انتخاب کرد. رپتورز و بلیزرس در مذاکرات، قوی عمل کردند اما ترکیب استعداد و تاریخچه اسپرز و رابطه خوب گاسل با سرمربی اسپرز، گرگ پاپویچ، موجب شد این بازیکن سن آنتونیو را انتخاب کند. گاسل در تابستان ۲۰۱۴ و قبل از پیوستن به شیکاگو، به عقد قرارداد با اسپرز نزدیک بود.
پیوستن گاسل، جبهه جلوی زمین اسپرز را که انتظار می رود تیم دانکن را به دلیل بازنشستگی از دست دهد، تقویت خواهد کرد. به گفته منابع، این اعتقاد در بین مقامات سن آنتونیو و افراد نزدیک به دانکن وجود دارد که این بازیکن به سمت بازنشستگی حرکت می کند و احتمالا در آینده ای نزدیک، تصمیم خود در این مورد را اعلام خواهد کرد.
به گفته منابع، محدوده دستمزد پیشنهادی تیم هایی که به طور جدی برای جذب گاسل تلاش می کردند، حدود ۲۰ میلیون دلار در فصل بود.
گاسل در نظر دارد در المپیک ۲۰۱۶ برای تیم بسکتبال اسپانیا به میدان رود و سومین المپیک خود را تجربه کند.
گاسل در ۱۵ سال حضورش در لیگ، ۶ بار برای حضور در آل استار انتخاب شده و ۲ قهرمانی در کارنامه دارد. او هنوز هم به عنوان یکی از ماهرترین big manهای لیگ و یکی از بهترین بازیکنان غیرامریکایی که وارد NBA شده، در نظر گرفته می شود.
گاسل در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ در ممفیس بازی کرد و از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ با لباس لیکرز به میدان رفت. این بازیکن دو فصل گذشته را در شیکاگو بولز گذراند. او در دوران حرفه ای خود میانگین ۱۸٫۲ امتیاز و ۹٫۵ ریباند را ثبت کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.