توافق کورتنی لی و نیویورک نیکس برای امضای قراردادی ۴۸ میلیون دلاری

توافق کورتنی لی و نیویورک نیکس برای امضای قراردادی 48 میلیون دلاری

به گفته منابع به ESPN، گارد آزاد، کورتنی لی، برای امضای قراردادی ۴ ساله با نیویورک نیکس به توافق رسید.
طبق گفته منابع ارزش این قرارداد حدود ۴۸ میلیون دلار و هر ۴ سال آن ضمانت شده است.
کورتنی لی ۳۰ ساله در ۸ فصل حضورش در لیگ، برای ۶ تیم بازی کرده است. او در ۲۸ بازی فصل ۲۰۱۵-۱۶ که برای شارلوت هورنتز انجام داد، میانگین ۸٫۹ امتیاز، ۳٫۱ ریباند و ۲٫۱ پاس منجر به گل را در متوسط ۳۰٫۲ دقیقه به ثبت رساند. این بازیکن پیش از پایان فصل نقل و انتقالات در فوریه، در انتقالی سه تیمه از ممفیس به شارلوت منتقل شده بود.
به گفته یک منبع، این معامله بدون جواکیم نواح امکانپذیر نبود. لی از چند تیم دیگر پیشنهاد داشت اما به دلیل پیوستن نواح به نیکس، این تیم را انتخاب کرد.
نیویورک نیکس پیش از جذب لی، به اریک گوردون، آستین ریورز و اون ترنر نیز علاقه‌مند بود. اندکی پس از توافق لی با نیکس، ریورز برای امضای قراردادی سه ساله به مبلغ ۳۵ میلیون دلار با کلیپرز به توافق رسید. گوردون با قراردادی ۴ ساله به هیوستن خواهد پیوست.
لی نیز همچون اکثر بازیکنانی که قرارداد جدید می بندند، به دلیل افزایش سقف دستمزدها، شاهد افزایش دستمزدش خواهد بود. او در سال آخر از قرارداد ۴ ساله و ۲۱ میلیون دلاری که در جریان انتقال به بوستون در سال ۲۰۱۲ امضا کرد، ۵٫۷ میلیون دلار به دست آورد. این بازیکن پیش از انتقال به ممفیس در ژانویه ۲۰۱۴، کمی بیش از یک فصل را در بوستون سپری کرد.
کورتنی لی در هر ۷ بازی شارلوت در پلی آف ۲۰۱۶ شروع کننده بود و میانگین ۸٫۶ امتیاز، ۲٫۹ ریباند و ۱٫۳ پاس منجر به گل را در متوسط ۳۶٫۷ دقیقه ثبت کرد. او ۴۴٫۴ درصد از شوت های سه امتیازی و تنها ۴۱٫۲ درصد از مجموع شوت های خود را به ثمر رساند.
لی به عنوان انتخاب ۲۲ درفت ۲۰۰۸ توسط اورلاندو مجیک جذب شد و به عنوان یک بازیکن ۳-and-D (بازیکنی با قابلیت باز کردن دفاع زیر حلقه با قدرت سه زنی اش و توانایی دفاع بازیکنان پست های مختلف) در لیگ شناخته می شود. او ۳۸٫۴ درصد از شوت های سه امتیازی خود در دوران حرفه ایش را وارد سبد کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.