تونی پارکر از تیم ملی بسکتبال فرانسه خداحافظی کرد

تونی پارکر از تیم ملی بسکتبال فرانسه خداحافظی کرد

تونی پارکر پس از شکست تیم ملی بسکتبال فرانسه مقابل اسپانیا در یک چهارم نهایی المپیک ۲۰۱۶، اعلام کرد این بازی، آخرین مسابقه ای بود که برای تیم ملی کشورش انجام داد.
پارکر پس از شکست ۹۲ بر ۶۷ فرانسه مقابل رقیب دیرینه اش گفت به سرمربی سن آنتونیو اسپرز، گرگ پاپویچ و ریاست اسپرز، آر.سی. بافرد، قول داده است به دلیل عوارض فیزیکی، بازی برای تیم ملی را در ۳۴ سالگی پایان دهد و روی به اتمام رساندن قدرتمندانه دوران حرفه ای اش در NBA تمرکز کند.
پارکر پس از کسب ۱۴ امتیاز در آخرین بازی اش با پیراهن تیم بسکتبال فرانسه گفت: “من در مورد این موضوع نظرم رو عوض نمی کنم.”
فرانسه در حالی چهارشنبه بازی را با اختلاف زیاد به اسپانیا واگذار کرد که یکشنبه تنها با ۳ امتیاز اختلاف به امریکا باخته بود. پارکر به دلیل کوفتگی پنجه پا در بازی برابر امریکا غایب بود.
فرانسه و اسپانیا در هر یک از ۶ تابستان گذشته، در رقابت های بین المللی سطح بالا برابر هم قرار گرفته اند. اسپانیا با رهبری پاو گاسل، رکورد ۴ برد و ۲ باخت را در ۶ بازی اخیر برابر فرانسه ثبت کرده است و با پیروزی اخیر برابر این تیم، به نیمه نهایی المپیک رسید؛ جایی که باید با مدافع عنوان قهرمانی، امریکا، روبرو شود.
پارکر در مورد سطح بالای تیم اسپانیا در بازی دیشب گفت: “انگار اسپانیا، سن آنتونیو اسپرز بود و من در طرف مقابل بودم.”
وینسنت کولت، سرمربی فرانسه، پارکر را “بهترین بازیکن فرانسوی تاریخ” نامید و گفت بسیار ناراحت کننده است با علم به این موضوع که آخرین بازی ملی پارکر چنین رقم خورده است، با او از زمین خارج شوی.
کولت گفت: “ما در ۵ سال گذشته، ۴ مدال با تیم ملی به دست آوردیم و پارکر نقش پررنگی در آن داشت. او رهبری بوده است که ما مدت های طولانی نیاز داشتیم.”
پارکر در مورد عملکرد اسپانیا گفت: “اسپانیا امشب عالی بود، اونا در هر پستی خوب بودن. ما تصمیم گرفتیم پاو گاسل رو متوقف کنیم و نیکولا میروتیچ عملکرد خوبی داشت. بسکتبال همینه.”
پارکر ادامه داد: “در عین حال نمی خوام هر دستاوردی که در ۱۶ سال گذشته و در ۸-۹ سال گذشته با مربی کولت به دست آوردیم، نادیده بگیرم. به عملکردمون در تیم ملی افتخار می کنم و این نتایج، بهترین نتایج تاریخ بسکتبال فرانسه بود.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.