تیمبرولوز تام تیبیدو را به عنوان سرمربی و رئیس امور بسکتبال خود استخدام کرد

تیمبرولوز تام تیبیدو را به عنوان سرمربی و رئیس امور بسکتبال خود استخدام کرد

تیم مینسوتا تیمبرولوز چهارشنبه شب اعلام کرد تام تیبیدو، سرمربی و رئیس امور بسکتبال جدید این تیم است.
به کفته‌ی منابع به ESPN، طرفین زمان زیادی از روز چهارشنبه را صرف نهایی کردن قرارداد کردند. به این ترتیب گلن تیلر، مالک باشگاه مینسوتا، سالانه حدود ۱۰ میلیون دلار برای ایجاد یک تغییر اساسی در تیم مطبوعش خواهد پرداخت. تیمبرولوز قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۴۰ میلیون دلار با تیبیدو امضا کرده و به مدیرکل جدید این تیم، اسکات لیدن، نیز سالانه حدود ۲ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.
تیمبرولوز، تیبیدوی ۵۸ ساله را به تحلیلگر ESPN، جف ون گاندی که دیگر گزینه‌ی نهایی بود ترجیح داد. ون گاندی و اسکات بروکس، سرمربی سابق اکلاهما سیتی، همچنان از گزینه های سرمربیگری هیوستن راکتس هستند. به گزارش ESPN، تیم واشنگتن ویزاردز سعی می کند پیش از آنکه هیوستن راکتس از پلی آف حذف شود و جستجوی خود برای جذب سرمربی را آغاز کند، با بروکس به توافق برسد. اعتقاد بر این است ویزاردز قراردادی ۵ ساله به مبلغ تقریبی ۳۵ میلیون دلار به بروکس پیشنهاد دهد.
به این ترتیب تیبیدو در مورد امور بسکتبال باشگاه مینسوتا اختیار کامل خواهد داشت و برای رسیدگی به وطایف مدیریتی روزانه خود به لیدن تکیه می کند. لیدن در ۴ فصل گذشته به عنوان دستیار ریاست باشگاه اسپرز، آر.سی. بافرد، فعالیت می کرد. او همچنین پیش از این به عنوان مدیرکل یوتا جاز و نیویورک نیکس فعالیت کرده است.
به گفته‌ی منابع، تیلر ماه ها تیبیدو را به عنوان مربی ایده آلی که مسئولیت این تیم پر از استعدادهای جوان را بر عهده بگیرد، در نظر داشت؛ تیمی که بازیکنانی چون کارل-انتونی تاونز، اندرو ویگینز و زک لاوین را در ترکیب دارد. مینسوتا امسال برای دوازدهمین سال متوالی نتوانست راهی پلی آف شود که طولانی ترین رکورد فعلی عدم راهیابی به پلی آف در بین تیم های لیگ است. این تیم در درفت ماه ژوئن، یک انتخاب نیز خواهد داشت.
تیبیدو دوران مربیگری خود در NBA را در مینسوتا آغاز کرد؛ جایی که او در فصل ۱۹۸۹-۹۰، کمک بیل ماسلمن، سرمربی تیمبرولوز بود.
تیبیدو علی رغم پیروزی در ۶۵ درصد بازی هایی که سرمربی بولز بود، فصل گذشته پس از اختلافاتی که به دلیل سبک سختگیرانه اش در مربیگری با مدیریت این تیم پیدا کرد، اخراج شد. مشکلات بولز پس از اخراج تیبیدو همچنان پابرجا ماند و اخراج این مربی تنها میل مینسوتا برای جذب او را افزایش داد. مینسوتا پیش از آنکه تیم هایی مانند نیکس و لیکرز نظر خود را تغییر دهند و برای جذب تیبیدو تلاش کنند، او را استخدام کرد.
تیبیدو این فصل را به بازدید از تیم های مختلف سپری کرد که از جمله‌ی آنها می توان به سن آنتونیو اشاره کرد؛ جایی که لیدن با گِرِگ پاپویچ و بافرد کار می کرد. آشنایی تیبیدو و لیدن به زمانی که تیبیدو در نیکس کمک مربی و لیدن در همین تیم پست مدیریتی داشت، برمی گردد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.