تیم آتلانتا هاوکس (Atlanta Hawks)

تیم آتلانتا هاوکس (Atlanta Hawks)

تیم آتلانتا هاوکس (Atlanta Hawks) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر آتلانتا ایالت جرجیا واقع شده است.این تیم در تقسیم بندی NBA در منطقه جنوب شرق کنفرانس شرق قرار دارد.بازی های خانگی تیم بسکتبال Atlanta Hawks در ورزشگاه فیلیپس آرنا برگزار می شود که در جنوب شهر آتلانتا قرار دارد.
این تیم در سال ۱۹۴۶ و با نام Buffalo Bisons تاسیس شد و جزو تیم های لیگ NBL بود.تیم بوفالو بیسونز پس از انجام ۱۳ بازی در اولین فصل حضور خود در لیگ،به شهر مولین ایالت ایلینویز منتقل شد و به Tri-City Blackhawks تغییر نام داد.در سال ۱۹۴۹ و تشکیل لیگ NBA این تیم نیز به آن پیوست.در سال ۱۹۵۱ این تیم شاهد جا به جایی دیگری بود و این بار به شهر میلواکی ایالت ویسکانسین نقل مکان کرد و نامش را به هاوکس تغییر داد.این تیم ۳ سال پس از آنکه در سال ۱۹۵۵ به شهر سنت لوییس ایالت میسوری آمد توانست اولین و تنها قهرمانی خود در لیگ NBA را در سال ۱۹۵۸ کسب کند.سرانجام و در سال ۱۹۶۸ این تیم به شهر آتلانتا منتقل شد و تا امروز نیز در این شهر مانده است.
آتلانتا هاوکس ۵۷ سال است که فاتح جام قهرمانی NBA نشده است و در این زمینه پس از تیم ساکرامنتو کینگز در رده دوم قرار دارد.(ساکرامننتو از سال ۱۹۵۱ تاکنون قهرمان ان بی ای نشده است.)
پس از انتقال این تیم به آتلانتا،آنها ۴۸ سال نتوانستند از دور دوم مرحله حذفی NBA بالاتر بیایند تا اینکه در سال ۲۰۱۵ موفق به انجام این کار شدند.به عقیده بسیاری از کارشناسان علت نتایج ضعیف این تیم از سال ۱۹۸۴ تاکنون بد عمل کردن این تیم در یارکشی های NBA است.
از بازیکنان شاخص باشگاه آتلانتا هاوکس می توان به موزس مالون و پیت ماراویچ اشاره کرد که البته در سال های دور در این تیم حضور داشتند.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

جنوب شرق

سال تاسیس

۱۹۴۶

تاریخچه

سال ۴۶ Buffalo Bisons-سال ۴۶ تا ۵۱ Tri-Cities Blackhawks-سال ۵۱ تا ۵۵ Milwaukee Hawks-سال ۵۵ تا ۶۸ St. Louis Hawks-سال ۶۸ تا امروز Atlanta Hawks

ورزشگاه

Philips Arena

شهر

آتلانتا ایالت جرجیا

رنگ لباس

آبی، قرمز، سفید، خاکستری

مالک

Tony Ressler

مدیر کل

Wes Wilcox

سرمربی

Mike Budenholzer

نام تیم دسته دو

Bakersfield Jam

افتخارات

۱ قهرمانی ان بی ای-۴ قهرمانی کنفرانس-۵ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۹-۱۷-۲۱-۲۳

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.