تیم اورلاندو مجیک (Orlando Magic)

تیم های بسکتبال NBA-لوگو اورلاندو مجیک

تیم اورلاندو مجیک (Orlando Magic) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا واقع شده است.این تیم در تقسیم بندی تیم های NBA در منطقه جنوب شرق کنفرانس شرق قرار دارد.تیم Orlando Magic در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و ستاره های NBA مانند شکیل اونیل،پنی هاردوی،گرنت هیل،تریسی مک گریدی،استیو فرانسیس،دوایت هاوارد و وینس کارتر در این تیم نه چندان قدیمی بازی کرده اند.این تیم علی رغم داشتن چنین بازیکنانی در دوره های مختلف،هیچگاه قهرمان NBA نشده است.بازی های خانگی اورلاندو مجیک در سالن Amway Center برگزار می شود.
مجیک در ۳۰ دسامبر ۱۹۹۰ در بازی مقابل تیم دنور ناگتز با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۱۶ پیروز شد.در این دیدار تماشایی،دنیس اسکات که در یارکشی همان سال به مجیک پیوسته بود،۳۰ پاس منجر به گل داد و رکورد قبلی را که در دست کوین پورتر با ۲۹ پاس منجر به گل بود شکست.
تیم بسکتبال اورلاندو مجیک در بین ۴ تیمی که در سال های ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ برای گسترش لیگ ان بی ای به این لیگ اضافه شدند،دومین عملکرد برتر را در درصد پیروزی ها داشته است.تیم مجیک تنها تیم حرفه ای شهر اورلاندو،در چهار لیگ حرفه ای آمریکا (بیسبال،بسکتبال،فوتبال و هاکی) است.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

جنوب شرق

سال تاسیس

۱۹۸۹

تاریخچه

سال ۸۹ تا امروز Orlando Magic

ورزشگاه

Amway Center

شهر

اورلاندو ایالت فلوریدا

رنگ لباس

آبی،مشکی،نقره ای،سفید

مالک

کمپانی RDV Sports

مدیر کل

Rob Hennigan

سرمربی

Scott Skiles

نام تیم دسته دو

Sioux Falls Skyforce

افتخارات

۲ قهرمانی کنفرانس-۵ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۶

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.