تیم ایندیانا پیسرز (Indiana Pacers)

لوگو ایندیانا پیسرز

تیم ایندیانا پیسرز (Indiana Pacers) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر ایندیاناپلیس ایالت ایندیانا واقع شده است.این تیم در تقسیم بندی NBA در منطقه مرکزی کنفرانس شرق قرار دارد و بازی های خانگی اش را در سالن Bankers Life Fieldhouse برگزار می کند.این سالن هم چنین توسط تیم Indiana Fever که در لیگ زنان ان بی ای بازی می کند،مورد استفاده قرار می گیرد.
تیم پیسرز بازی های خود را در سال ۱۹۶۷ در لیگ ABA آغاز کرد و توانست ۳ عنوان قهرمانی در این لیگ کسب کند.پیسرز در سال ۱۹۷۶ از لیگ ABA جدا شد و به NBA پیوست.فشارهای مالی پس از انتقال باعث از بین رفتن تسلط پیسرز بر لیگ شد و این آغاز مبارزات مجموعه‌ی تیم پیسرز در دهه های بعدی شد.جذب رجی میلر در سال ۱۹۸۷ نقطه ی شروع تجدید حیات این تیم برای بازگشت به روزهای خوب خود بود که با رسیدن این تیم به فینال NBA در سال ۲۰۰۰ به نقطه ی اوج خود رسید.البته ایندیانا در فینال ۲۰۰۰ ان بی ای با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب لس آنجلس لیکرز شد.
این تیم در سال ۲۰۰۷ نتوانست در مرحله پلی آف NBA حاضر شود که این اتفاق از سال ۱۹۹۷ بی سابقه بود.پیسرز سرانجام در سال ۲۰۱۱ دوباره توانست به مرحله پلی آف لیگ برسد.
لری برد،بازیکن افسانه ای NBA نیز سال ۹۷ تا ۲۰۰۰ سرمربیگری این تیم را به عهده داشته است.از بازیکنان بزرگ این تیم می توان به رجی میلر و مل دنیلز اشاره کرد که هر دو در سال ۲۰۱۲ وارد تالار مشاهیر NBA شده اند.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

مرکزی

سال تاسیس

۱۹۶۷

تاریخچه

سال ۶۷ تا امروز Indiana Pacers

ورزشگاه

Bankers Life Fieldhouse

شهر

ایندیانا پلیس ایالت ایندیانا

رنگ لباس

آبی تیره،طلایی،نقره ای،سفید

مالک

Herb Simon

مدیر کل

Larry Bird

سرمربی

Frank Vogel

نام تیم دسته دو

————–

افتخارات

۳ قهرمانی ای بی ای-۱ قهرمانی کنفرانس-۹ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۳۰-۳۱-۳۴-۳۵-۵۲۹

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.