تیم بسکتبال اسپانیا به فینال یوروبسکت ۲۰۱۵ راه یافت

تیم بسکتبال اسپانیا به فینال یوروبسکت 2015 راه یافت

تیم بسکتبال اسپانیا با غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی، به فینال مسابقات یوروبسکت ۲۰۱۵ راه یافت و به عنوان اولین تیم قاره اروپا راهی المپیک ۲۰۱۶ ریو شد.
روز هفدهم سپتامبر تیم های فرانسه و اسپانیا در اولین مسابقه‌ی نیمه نهایی بسکتبال جام ملت های اروپا مقابل هم قرار گرفتند. اسپانیا در این مسابقه که یک وقت اضافه داشت با نتیجه‌ی ۸۰ بر ۷۵ فرانسه را در برابر دیدگان حدود ۲۷۰۰۰ تماشاچی حاضر در سالن که اکثر آنها فرانسوی بودند، شکست داد تا خاطره‌ی شکست در برابر این تیم در نیمه نهایی یوروبسکت ۲۰۱۳ را کمرنگتر کند.
فرانسه در اکثر دقایق این بازی از حریف خود پیش بود اما در کوارتر آخر و با بالا رفتن تعداد خطاهای بازیکنان کلیدی اش، ۱۸ بر ۱۰ مغلوب اسپانیا شد. نیکولاس باتوم از فرانسه در ۱۴ ثانیه مانده به پایان کوارتر چهارم این مسابقه در حالی که تیمش ۳ امتیاز از حریف بود، شوت سه امتیازی خود را وارد سبد کرد و در ادامه نیز رودی گوبرت شوت پاو گاسل را بلاک کرد تا کار به وقت اضافه کشیده شود. روند نزولی فرانسه در وقت اضافه نیز ادامه یافت و با ۵ خطائه شدن گوبرت، راه گاسل برای کسب امتیاز باز شد. در ۱۵ ثانیه مانده به پایان بازی و در حالی که فرانسه ۷۵ بر ۷۸ از اسپانیا عقب بود، نیکولاس باتوم با خطای ویکتور کلاور، ۳ پرتاب آزاد به دست آورد اما در کمال ناباوری هر سه پرتاب خود را از دست داد تا تیمش بازنده از زمین خارج شود.
پاو گاسل با کسب ۴۰ امتیاز، ۱۱ ریباند، ۱ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۳ بلاک شات، ستاره‌ی بی چون و چرای این مسابقه بود. این بازیکن ۱۲ شوت از ۱۹ اقدام خود در این مسابقه را وارد سبد کرد.

هایلایت های مسابقه بسکتبال اسپانیا و فرانسه را در زیر تماشا کنید:

دیگر مسابقه‌ی مرحله‌ی نیمه نهایی روز ۱۸ سپتامبر بین صربستان و لیتوانی برگزار می شود. (برنامه مسابقات)

در مسابقه برای تعیین تیم های هفتم و هشتم، تیم بسکتبال یونان با غلبه بر لتونی، قرار گرفتن خود در جمع ۷ تیم برتر این مسابقات را تضمین کرد و به این ترتیب شانس صعود به المپیک را از طریق شرکت در تورنمنت انتخابی المپیک خواهد داشت. یونان در این مسابقه با نتیجه‌ی ۹۷ بر ۹۰ حریف خود را مغلوب کرد.

در دیگر مسابقه برای تعیین تیم های هفتم و هشتم، ایتالیا با نتیجه‌ی ۸۵ بر ۷۰ جمهوری چک را شکست داد و همانند یونان، به تورنمنت انتخابی المپیک راه یافت.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. علیرضا گفت:

    او او اوه عجب بازی زیبایی.تونی پارکر چقدر بد بازی کرد.درعوض گاسل از خجالتش درآمد. کاش آنقدر که تو اسپانیا خوب بازی میکنه توی شیکاگو هم خوب بازی کنه

  2. علیرضا گفت:

    علامت خطای فلگرنت تو داوری چطوریه

  3. علیرضا گفت:

    تونی پارکر تورنمنت بدشو تو یوروبسکت کامل کرد.

  4. علیرضا گفت:

    یه رانینگ. اقدامهای شوت ناموفق.یه دبل هم میکرد شاید اصلا نمیزاشتن تو بازی بعد بازی کنه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *