تیم دانکن یک فصل دیگر برای سن آنتونیو اسپرز بازی خواهد کرد

تیم دانکن یک فصل دیگر برای سن آنتونیو اسپرز بازی خواهد کرد

تیم دانکن روز دوشنبه به تیم سن آنتونیو اسپرز اعلام کرد فصل آینده که هجدهمین فصل حضورش در NBA خواهد بود، برای این تیم بازی خواهد کرد و سال پایانی قرارداد خود را به پایان خواهد رساند. درآمد دانکن برای بازی در فصل آینده ۱۰٫۳ میلیون دلار خواهد بود. این تصمیم به تیم اسپرز اجازه می دهد تا در فصل آینده با ترکیب کامل، از عنوان قهرمانی خود که در اوایل این ماه با پیروزی مقابل میامی هیت به دست آمد، دفاع کند.
دانکن آپریل سال آینده ۳۹ ساله خواهد شد اما این بازیکن نشان داده است که همچنان می تواند در دو انتهای زمین بازیکن موثری در سیستم اسپرز باشد، هرچند سرعت او کاهش یافته است و در نزدیکی حلقه و در منطقه low post قدرت سابق را ندارد. گِرِگ پاپویچ در بیشتر بازی های فصل دقایق بازی او را مدیریت کرد و دانکن در فصل ۲۰۱۳-۱۴ ان بی ای، ۷۴ بازی برای تیمش انجام داد. با این وجود این بازیکن متوسط ۱۵٫۱ امتیاز و ۹٫۷ ریباند را به ثبت رساند و تقریبا دابل دابل کرد تا تیمش بهترین رکورد لیگ را ثبت کند.
این بازیکن تعدادی از بهترین بازی های خود را در دو راند پایانی پلی آف انجام داد. دانکن در دو بازی پایانی فینال کنفرانس غرب در برابر اکلاهما سیتی تاندر دابل دابل کرد. او در مسابقه ششم فینال غرب مقابل اسپرز درخشان ظاهر شد و در حالی که تونی پارکر مصدوم بود، بار اصلی پیروزی تیمش را به دوش کشید. دانکن سپس در فینال ان بی ای ۵۶٫۹ درصد (۲۹ شوت از ۵۱ اقدام) از شوت های خود را وارد سبد کرد. به ثمر رساندن ۹ شوت از ۱۰ اقدام در مسابقه اول فینال، از نقاط عطف بازی دانکن بود. تیم دانکن در بازی های پنج گانه فینال برابر میامی هیت، میانگین ۱۵٫۴ امتیاز و ۱۰ ریباند را به ثبت رساند.
تیم دانکن در جریان سری بازی های فینال، کریم عبدالجبار را پشت سر گذاشت تا به صدر لیست بازیکنانی برسد که بیشترین دقایق بازی در مرحله حذفی NBA را داشته اند. این بازیکن در حال حاضر رکورد بیشترین بلاک شات های تاریخ مرحله حذفی لیگ را در اختیار دارد و از نظر ریباند نیز در رده سوم لیست بازیکنانی قرار دارد که بیشترین ریباند را در مرحله پلی آف ثبت کرده اند. دانکن از نظر تعداد بازی های پلی آف و مجموع امتیازات مرحله پلی آف نیز به ترتیب در رده های چهارم و پنجم برترین های تاریخ ان بی ای قرار دارد.
دو بازیکن از مهره های کلیدی اسپرز در حال حاضر بازیکن آزاد هستند. بوریس دیاو در پست فروارد و پتی میلز در پست گارد این دو بازیکن هستند که انتظار می رود هر دوی آنها قرارداد خود را با این تیم تمدید کنند، گرچه میلز ممکن است به تیم های دیگر نیز فکر کند. فصل آینده آخرین فصل از قرارداد تیم دانکن، تونی پارکر و مانو جینوبلی خواهد بود و این احتمال وجود دارد که اگر این سه بازیکن بازی های خود را پایان دهند و بازنشسته شوند، تیم اسپرز روند بازسازی خود را آغاز خواهد کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۷ پاسخ

  1. pierce گفت:

    دانکن فوق العاده وارد شد و فوق العاده هم خواهد رفت . . .سال ۹۷ درفت شماره یک رو داشت . یه بازیکن که واقعا نماد تعصبه و مثل کوبی برایانت که لیکرز به زور پول نگهش داشته که نره نیست

    • رضا گفت:

      حتما کوبی ارزششو داره که لیکرز تمام تلاششو میکنه تا اونو نگه داره
      حتی به زوره پولم شده

      • pierce گفت:

        کوبی برایانت اندازه کل بازیکنای اسپرز حقوق میگیره ۳۰ میلیون میگیره . کل بازیکنای اسپرز ۳۵ تا میگیرن . . .مگه یه بازیکن انقد ارزش داره . درحالی که امسال کلا مصدوم بود و اسپرز هم قهرمان شد

        • رضا گفت:

          یه جمله از خود کوبی واست میگم امیدوارم قانع بشی دوست عزیز
          وقتی که رسانه ها به خاطر زیاد بودن دست مزد کوبی انتقاد میکردن کوبی یک پاسخ به اونا داد و اونم این بود:یک بازیکن علاوه بر اینکه باید یک ورزش رو به صورت حرفه ای یاد بگیره باید صنعت ورزشو نیز به خوبی بلد باشه
          بسکتبال واسه ی این بازیکنا صرفا فقط یک ورزش نیست بلکه راه کسب درامد این بازیکنانم هست

  2. mlbj گفت:

    فقط لبرون جیمز سال دیگه قهرمانیم

  3. از خدا عمر گرفته که فقط بگه جیمز جیمز!!یکم خلاقیت نشون بده از خودت..

  4. Drose گفت:

    یعنی “کوه تعصب”به این میگن!
    بازیکنی که همیشه در قلبمان می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *