تیم دیترویت پیستونز (Detroit Pistons)

دیترویت پیستونز

تیم دیترویت پیستونز (Detroit Pistons) یکی از قدیمی ترین تیم های لیگ بسکتبال NBA است که در شهر Auburn Hills ایالت میشیگان قرار دارد. این تیم در تقسیم بندی NBA در منطقه مرکزی کنفرانس شرق قرار دارد. بازی های خانگی پیستونز در استادیوم The Palace of Auburn Hills برگزار می شود. این تیم در ابتدا در سال ۱۹۴۱ در Fort Wayne ایندیانا و با نام Fort Wayne (Zollner) Pistons تاسیس شد. پیستونز در این سال عضو لیگ ملی بسکتبال (NBL) بود که تا سال ۱۹۴۸ موفق شد دو قهرمانی به دست آورد.
این تیم در سال ۱۹۴۸ به اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) پیوست و در سال ۱۹۵۷ به شهر دیترویت منتقل شد. با انتقال پیستونز به دیترویت، این تیم به کنفرانس شرق ان بی ای پیوست. پیستونز از سال ۵۷ تاکنون سه بار عنوان قهرمان لیگ NBA را کسب کرده است که آخرین بار در سال ۲۰۰۴ به این عنوان دست یافت.
این تیم با کمک بازیکنانی چون Joe Dumars و Isiah Thomas موفق شد در سال های ۸۹ و ۹۰ که سالهای طلایی این تیم بود،دو قهرمانی پیاپی ان بی ای را به دست آورد.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

مرکزی

سال تاسیس

۱۹۴۱ (پیوستن به NBA در ۱۹۴۸)

تاریخچه

سال ۴۱ تا ۵۷ Fort Wayne (Zollner) Pistons-سال ۵۷ تا امروز Detroit Pistons

ورزشگاه

The Palace of Auburn Hills

شهر

Auburn Hills ایالت میشیگان

رنگ لباس

آبی ارغوانی، قرمز، آبی تیره، سفید

مالک

Tom Gores

مدیر کل

Jeff Bower

سرمربی

Stan Van Gundy

نام تیم دسته دو

Fort Wayne Mad Ants

افتخارات

۲ قهرمانی ان بی ال-۳ قهرمانی ان بی ای-۷ قهرمانی کنفرانس-۹ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۲-۴-۱۰-۱۱-۱۵-۱۶-۲۱-۴۰

 

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.