تیم سن آنتونیو اسپرز (San Antonio Spurs)

سن آنتونیو اسپورز

تیم سن آنتونیو اسپرز (San Antonio Spurs) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر سن آنتونیو ایالت تگزاس قرار دارد.این تیم در منطقه جنوب غرب کنفرانس غرب NBA قرار دارد. اسپرز یکی از چهار تیم لیگ ABA است که پس از ادغام لیگ ABA و NBA در سال ۱۹۷۶، دست نخورده باقی ماند و تنها تیم سابق ABA است که قهرمان لیگ NBA نیز شده است. تیم بسکتبال اسپرز با پنج قهرمانی در رده چهارم تیم های ان بی ای از نظر تعداد قهرمانی قرار دارد. این تیم شش بار به فینال NBA رسیده است که پنج بار قهرمان شده است و از این نظر پس از شیکاگو بولز با ۶ قهرمانی در ۶ فینال، در رده دوم قرار دارد.
تیم Spurs در جولای ۲۰۰۹ به عنوان سومین تیم برتر تاریخ NBA، در نسبت تعداد برد ها به تعداد باخت ها دست یافت. این تیم فقط ۴ بار به مرحله پلی آف ان بی ای راه نیافته است. سن آنتونیو در طول ۳۸ سال حضور در NBA از فصل ۷۶-۷۷،موفق به کسب ۲۰ قهرمانی منطقه شده است.آنها در ۲۵ فصل گذشته ۲۴ بار در playoffs حضور داشته اند. همچنین پس از پیوستن تیم دانکن در سال ۹۷ به این تیم، اسپرز هر سال به مرحله پلی آف رسیده است. اسپرز با به دست آوردن ۵۰ پیروزی در فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵،موفق شده برای شانزدهمین بار متوالی در فصل عادی، ۵۰ پیروزی یا بیشتر کسب کند که از این نظر در NBA رکورد دار است.

کنفرانس

کنفرانس غرب

منطقه

جنوب غرب

سال تاسیس

۱۹۶۷ (پیوستن به NBA در ۱۹۷۶)

تاریخچه

سال ۶۷ تا ۷۰ و ۷۱ تا ۷۳ Dallas Chaparrals (ABA)-فصل ۷۰-۷۱ Texas Chaparrals (ABA)-سال ۷۳ تا ۷۶ San Antonio Spurs (ABA)-سال ۷۶ تا امروز San Antonio Spurs (NBA)

ورزشگاه

ای تی اند تی سنتر

شهر

سن آنتونیو ایالت تگزاس

رنگ لباس

مشکی،نقره ای،سفید

مالک

Peter Holt

مدیر کل

R.C. Buford

سرمربی

Gregg Popovich

نام تیم دسته دو

Austin Toros

افتخارات

۵ قهرمانی ان بی ای-۶ قهرمانی کنفرانس-۲۰ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۰۰-۶-۱۲-۱۳-۳۲-۴۴-۵۰

 منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.