تیم شارلوت هورنتز (Charlotte Hornets)

تیم شارلوت هورنتز (Charlotte Hornets)

تیم شارلوت هورنتز (Charlotte Hornets) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی واقع شده است.این تیم در تقسیم بندی NBA در منطقه جنوب شرق کنفرانس شرق قرار دارد و بازی های خانگی خود را در سالن Time Warner Cable Arena که در مرکز شهر شارلوت قرار دارد،برگزار می کند. مایکل جردن،ستاره سابق بسکتبال NBA از سال ۲۰۱۰ مالک این باشگاه است.
تیم هورنتز در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد و پس از فصل ۲۰۰۱-۰۲ به نیو اورلئانز منتقل شد و به نیو اورلئانز هورنتز تغییر نام داد. در سال ۲۰۰۴ تیم دیگری با نام شارلوت بابکتز در شهر شارلوت تاسیس شد؛ این تیم پس از ۱۰ فصل، در سال ۲۰۱۴ نام خود را به شارلوت هورنتز تغییر داد. آنها علاوه بر تغییر نام، تاریخچه و رکوردهایی را که در فاصله‌ی سال های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۲ ثبت کرده بودند و پیش از این در اختیار نیو اورلئانز پلیکانز بود، بازپس گرفتند. این تیم در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ با درخشش جرالد والاس به مرحله پلی آف لیگ NBA راه یافت که البته در همان مرحله اول توسط اورلاندو مجیک حذف شد.یکی از معدود افتخارات این تیم نیز حضور جرالد والاس از این تیم در آخر هفته آل استار ۲۰۱۰ بود.
شارلوت فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ با ثبت رکورد ۷ برد و ۵۹ باخت،ضعیف ترین عملکرد یک تیم در تاریخ NBA را ثبت کرد.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

جنوب شرق

سال تاسیس

۱۹۸۸

تاریخچه

سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۲ Charlotte Hornets – سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ Charlotte Bobcats – سال ۲۰۱۴ تا امروز Charlotte Hornets

ورزشگاه

Time Warner Cable Arena

شهر

شارلوت ایالت کارولینای شمالی

رنگ لباس

بنفش، آبی پر رنگ، خاکستری، مشکی، آبی کمرنگ

مالک

Michael Jordan

مدیر کل

Rich Cho

سرمربی

Steve Clifford

نام تیم دسته دو

Fort Wayne Mad Ants

افتخارات

————

شماره های بازنشسته

۱۳

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.