تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز (Philadelphia 76ers)

تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز (Philadelphia 76ers)

تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز (Philadelphia 76ers) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا واقع شده است. این تیم در منطقه آتلانتیک کنفرانس شرق NBA قرار دارد. نام قبلی این تیم Syracuse Nationals بود که به عنوان یکی از تیم های قدیمی NBA شناخته می شد. پس از انتقال این تیم به شهر فیلادلفیا در سال ۱۹۶۳،مسابقه ای برای انتخاب نام جدید تیم برگزار شد که نام “۷۶ers” که شخصی به نام “Walter Stalberg” آن را پیشنهاد داده بود انتخاب شد. این نام برای ادای احترام به مردانی که کشور ایالات متحده را در سال ۱۷۷۶ تاسیس کردند، انتخاب شد.
تیم Philadelphia دارای تاریخچه ای غنی است. تعداد زیادی از بزرگترین بازیکنان NBA نظیر ویلت چمبرلین، جولیوس اروینگ، موزس مالون، چارلز بارکلی و آلن آیورسن در این تیم بازی کرده اند. این تیم سه بار قهرمان لیگ NBA شده است که اولین بار آن در سال ۱۹۵۵ به دست آمده است. دومین قهرمانی این تیم در فصل ۶۶-۶۷ و با رهبری سنتر پر آوازه ی این تیم یعنی Wilt Chamberlain به دست آمد. آخرین قهرمانی این تیم نیز به فصل ۸۲-۸۳ برمی گردد که بازیکنانی مثل اروینگ و مالون در این تیم بازی می کردند. پس از سال ۸۳ تیم فیلادلفیا سیکسرز تنها یکبار در سال ۲۰۰۱ با حضور آلن آیورسن به فینال ان بی ای رسید که در این فینال نیز با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب لس آنجلس لیکرز شد.

کنفرانس

کنفرانس شرق

منطقه

آتلانتیک

سال تاسیس

۱۹۴۶ (پیوستن به NBA در ۱۹۴۹)

تاریخچه

سال ۴۶ تا ۶۳ Syracuse Nationals-سال ۶۳ تا امروز Philadelphia 76ers

ورزشگاه

Wells Fargo Center

شهر

فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا

رنگ لباس

قرمز،آبی ارغوانی،سفید

مالکان

Joshua Harris,Adam Aron,David Blitzer,Jason Levien,Art Wrubel,Erick Thohir,Will Smith,Jada Pinkett Smith,Michael G. Rubin

مدیر کل

Sam Hinkie

سرمربی

Brett Brown

نام تیم دسته دو

Sioux Falls Skyforce

افتخارات

۳ قهرمانی ان بی ای-۹ قهرمانی کنفرانس-۵ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۲-۶-۱۰-۱۳-۱۵-۲۴-۳۲-۳۴

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.