تیم ممفیس گریزلیز (Memphis Grizzlies)

لوگوی تیم ممفیس گریزلیز

تیم ممفیس گریزلیز (Memphis Grizzlies) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر ممفیس ایالت تِنِسی واقع شده است.این تیم در تقسیم بندی تیم های NBA در منطقه جنوب غرب کنفرانس غرب قرار دارد و بازی های خانگی خود را در سالن فدکس فروم برگزار می کند.
تیم ممفیس گریزلیز و تیم تورنتو رپتورز در سال ۱۹۹۵ با هدف توسعه لیگ ان بی ای در کشور کانادا تاسیس شدند.این تیم تا سال ۲۰۰۱ در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیای کانادا قرار داشت و در این سال به شهر ممفیس نقل مکان کرد.گریزلیز همچنین تنها تیم در میان چهار لیگ ورزشی حرفه ای آمریکاست که در شهر ممفیس واقع شده است.
جری وست،از بازیکنان تالار مشاهیر NBA،از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ سِمَت مدیر کل این باشگاه را در اختیار داشت.از بازیکنان برجسته این تیم می توان به پاو گاسل و رودی گی اشاره کرد.گاسل اسپانیای که در فاصله ی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ در این تیم بازی می کرد،در اولین فصل حضورش در ممفیس عنوان بهترین بازیکن سال اولی لیگ را از آن خود کرد.حامد حدادی نیز از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳ در ممفیس بازی می کرد که در اوایل سال ۲۰۱۳ به همراه رودی گی به تورنتو رپتورز پیوست.

کنفرانس

کنفرانس غرب

منطقه

جنوب غرب

سال تاسیس

۱۹۹۵

تاریخچه

سال ۹۵ تا ۲۰۰۱ Vancouver Grizzlies-سال ۲۰۰۱ تا امروز Memphis Grizzlies

ورزشگاه

FedExForum

شهر

ممفیس ایالت تِنِسی

رنگ لباس

آبی آسمانی،آبی کمرنگ،آبی پر رنگ،طلایی،سفید

مالک

Robert Pera

مدیر کل

Chris Wallace

سرمربی

Dave Joerger

نام تیم دسته دو

Reno Bighorns

افتخارات

————

شماره های بازنشسته

————

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. Pooyajames گفت:

    بهترین تیمه اصن 🙂