تیم مینسوتا تیمبرولوز (Minnesota Timberwolves)

لوگوی تیم مینسوتا تیمبرولوز

تیم مینسوتا تیمبرولوز (Minnesota Timberwolves) تیم بسکتبال حرفه ای آمریکایی است که در شهر مینیاپلیس ایالت مینسوتا واقع شده است.این تیم در منطقه شمال غرب کنفرانس غرب NBA واقع شده است.تیمبرولوز که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده است،در اولین سال تاسیسش بازی های خود را در دو سالن Metrodome و Met Center برگزار می کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ به سالن تارگت سنتر مهاجرت کرد.
مانند تمام تیم هایی که با هدف گسترش لیگ NBA ایجاد شدند،تیمبرولوز نیز در سال های اولیه تاسیسش تلاش زیادی کرد اما موفقیتی کسب نکرد.اما پس از آنکه در درفت سال ۱۹۹۵ کوین گارنت را به دست آورد،در فاصله سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ برای هشت سال متوالی جواز حضور در مرحله حذفی ان بی ای را کسب کرد.با وجود اینکه در ۷ فصل اول حضورش در مرحله حذفی در راند اول پلی آف حذف شد،اما سرانجام در سال ۲۰۰۴،اولین قهرمانی منطقه خود را به دست آورد و به فینال کنفرانس غرب NBA راه یافت.کوین گارنت در آن فصل به عنوان با ارزش ترین بازیکن فصل (MVP) شناخته شد.این تیم در روند بازسازی خود از سال ۲۰۰۵ مرحله حذفی رقابت ها را از دست داد و در سال ۲۰۰۷ نیز ستاره خود،گارنت را به بوستون سلتیکس منتقل کرد.
می توان از کوین گارنت و کوین لاو به عنوان ستاره های تاریخ تیمبرولوز نام برد. کوین لاو در تابستان سال ۲۰۱۴ در جریان نقل و انتقالی به کلیولند کاوالیرز پیوست.

کنفرانس

کنفرانس غرب

منطقه

شمال غرب

سال تاسیس

۱۹۸۹

تاریخچه

سال ۸۹ تا امروز Minnesota Timberwolves

ورزشگاه

Target Center

شهر

مینیاپلیس ایالت مینسوتا

رنگ لباس

آبی تیره، مشکی، نقره ای، سبز، سفید

مالک

Glen Taylor

مدیر کل

Milt Newton

سرمربی

Flip Saunders

نام تیم دسته دو

Iowa Energy

افتخارات

۱ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۲

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.