تیم نیو اورلئانز پلیکانز (New Orleans Pelicans)

لوگوی تیم نیو اورلئانز پلیکانز

تیم نیو اورلئانز پلیکانز (New Orleans Pelicans) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر نیو اورلئانز ایالت لوییزیانا واقع شده است.این تیم در منطقه جنوب غرب کنفرانس غرب اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) بازی می کند و بازی های خانگی آن در سالن New Orleans Arena انجام می شود.این تیم در فصل ۲۰۰۲-۰۳ و پس از انتقال تیم شارلوت هورنتز از شهر شارلوت به نیو اورلئانز، با نام نیو اورلئانز هورنتز بازی های خود را آغاز کرد. پس از گذراندن سه فصل در این شهر، طوفان کاترینا این تیم را مجبور کرد تا به طور موقت به شهر اکلاهما سیتی نقل مکان کند. جایی که این تیم دو فصل را با نام New Orleans/Oklahoma City Hornets پشت سر گذاشت. تیم هورنتز فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ به صورت کامل به شهر نیو اورلئانز بازگشت. نام این تیم سرانجام در سال ۲۰۱۳ به نیو اورلئانز پلیکانز تغییر یافت و این تیم از ۲۰۱۳-۲۰۱۴ با این نام در لیگ شرکت می کند.
از بازیکنان بزرگ این تیم می توان به لری جانسون (۱۹۹۱-۱۹۹۶)،آلونزو مورنیگ (۱۹۹۲-۱۹۹۵)،گلن رایس (۱۹۹۵-۱۹۹۸) و کریس پاول (۲۰۰۵-۲۰۱۱) اشاره کرد.

کنفرانس

کنفرانس غرب

منطقه

جنوب غرب

سال تاسیس

۲۰۰۲

تاریخچه

سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ و سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ با نام New Orleans Hornets-سال ۲۰۰۵-۲۰۰۷ با نام New Orleans/Oklahoma City Hornets-سال ۲۰۱۳ تا امروز New Orleans Pelicans

ورزشگاه

Smoothie King Center

شهر

نیو اورلئانز ایالت لوییزیانا

رنگ لباس

آبی تیره،طلایی،قرمز،سفید

مالک

Tom Benson

مدیر کل

Dell Demps

سرمربی

Alvin Gentry

نام تیم دسته دو

Iowa Energy

افتخارات

۱ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۷

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.