تیم های اول و دوم دفاعی فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای معرفی شدند

تیم های اول و دوم دفاعی فصل 2015-16 ان بی ای معرفی شدند

کوای لئونارد از سن آنتونیو اسپرز، بهترین بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۵-۱۶، به اتفاق آرا برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اول دفاعی فصل انتخاب شد. این فروارد ۶ فوت و ۷ اینچی، تنها بازیکنی است که در این فصل تمام ۱۳۰ رای تیم اول (۲۶۰ امتیاز) هیئت نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را به دست آورد.
دریماند گرین، فروارد گلدن استیت واریورز (۱۲۳ رای تیم اول، ۲۵۱ امتیاز)، دی‌آندره جردن، سنتر لس آنجلس کلیپرز (۴۷ رای تیم اول، ۱۳۷ امتیاز)، اوری بردلی، گارد بوستون سلتیکس (۶۲ رای تیم اول، ۱۴۹ امتیاز) و کریس پاول، گارد لس آنجلس کلیپرز (۵۹ رای تیم اول، ۱۴۸ امتیاز)، دیگر بازیکنانی هستند که در کنار لئونارد در ترکیب تیم اول دفاعی فصل قرار گرفتند.
پاول که برای پنجمین فصل متوالی و ششمین بار در طول دوران حرفه ایش برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اول دفاعی انتخاب شد، دوازدهمین بازیکن تاریخ NBA لقب گرفت که حداقل ۶ بار در ترکیب تیم اول دفاعی قرار گرفته است.
لئوارد، گرین و جردن برای دومین فصل متوالی در ترکیب تیم اول قرار گرفتند و بردلی نیز برای اولین بار این افتخار را به دست آورد.
ترکیب تیم دوم دفاعی فصل نیز از پاول میلسپ، فروارد آتلانتا هاوکس (۱۱ رای تیم اول، ۹۷ امتیاز)، پاول جرج، فروارد ایندیانا پیسرز (۵ رای تیم اول و ۴۸ امتیاز)، حسن وایت‌ساید، سنتر میامی هیت (۴۴ رای تیم اول، ۱۲۶ امتیاز)، تونی الن، گارد ممفیس گریزلیز (۴۴ رای تیم اول، ۱۲۱ امتیاز) و جیمی باتلر، گارد شیکاگو بولز (۱۸ رای تیم اول، ۶۲ امتیاز)، تشکیل شده است.
بازیکنان برای هر رای تیم اول، ۲ امتیاز و برای هر رای تیم دوم، ۱ امتیاز دریافت کردند. از رای دهندگان خواسته شده بود با در نظر گرفتن پستی که بازیکنان معمولا در آن بازی می کنند، ۲ بازیکن پست گارد، ۲ بازیکن پست فروارد و یک بازیکن پست سنتر برای هر تیم انتخاب کنند. پست بازیکنانی که رای دهندگان برای پست های مختلف به آنها رای داده بودند، همان پستی در نظر گرفته شد که رای بیشتری برای آن کسب کرده بودند.
کوای لئونارد که امسال برای اولین بار برای حضور در آل استار انتخاب شد، به سن آنتونیو اسپرز کمک کرد به حریفان خود اجازه‌ی کسب بیش از ۹۲٫۹ امتیاز در هر مسابقه را ندهد که بهترین عملکرد در لیگ بود. اسپرز در هر ۱۰۰ مالکیت توپ اجازه‌ی کسب بیش از ۹۶٫۶ امتیاز را به حریفان خود نداد که بهترین نمره‌ی دفاعی لیگ را برای آنها به ارمغان آورد. نمره‌ی دفاعی این تیم در زمان حضور لئونارد در زمین ۹۴٫۹ و در زمان حضور نداشتنش در میدان، ۹۹٫۲ بود. از ۲۵ سال پیش که دنیس رادمن دو فصل متوالی عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال را کسب کرد، لئونارد اولین بازیکن پست غیر سنتر است که توانسته چنین کاری انجام دهد. لئونار میانگین ۱٫۷۸ توپ ربایی (رتبه ۱۲ لیگ)، ۵٫۵ ریباند دفاعی و ۰٫۹۹ بلاک شات (بهترین آمار دوران حرفه ای اش) را در این فصل ثبت کرد.
گرین نیز که امسال برای اولین بار در آل استار حضور داشت، برای دومین سال متوالی در رای گیری انتخاب بهترین بازیکن دفاعی، پس از لئونارد در جایگاه دوم قرار گرفت. او با ۶۳۵ ریباند دفاعی، در جایگاه پنجم لیگ در این فصل قرار گرفت و میانگین ۱٫۴۷ توپ ربایی و ۱٫۴ بلاک شات را ثبت کرد و به واریرز کمک کرد تا با ثبت نمره‌ی دفاعی ۱۰۰٫۹، در رده‌ی چهارم مشترک لیگ از این نظر قرار گیرد. نمره‌ی دفاعی گلدن استیت در زمان حضور گرین در زمین، ۹۷٫۵ و در زمان عدم حضور او در میدان، ۱۰۹٫۵ بود.
کلیپرز با کمک جردن و پاول و سلتیکس با کمک بردلی، در کنار واریرز در رده‌ی چهارم لیگ از نظر نمره‌ی دفاعی قرار گرفتند. بردلی که در رای گیری انتخاب بازیکن دفاعی فصل، در میان گاردها در جایگاه نخست قرار گرفت (جایگاه ششم کلی)، با میانگین ۱٫۵۴ توپ ربایی، بهترین آمار دوران حرفه ای خود در این فاکتور را به ثبت رساند. جردن میانگین ۱۰٫۳ ریباند حمله (رتبه ۱ لیگ) و ۲٫۳ بلاک شات (رتبه ۲ لیگ) و پاول نیز متوسط ۲٫۰۳ توپ ربایی (رتبه ۳ مشترک لیگ) را ثبت کردند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.