تیم گلدن استیت واریورز (Golden State Warriors)

گلدن استیت واریورز

تیم گلدن استیت واریورز (Golden State Warriors) تیم بسکتبال آمریکایی است که در شهر اکلند ایالت کالیفرنیا قرار دارد.گلدن استیت در تقسیم بندی NBA در منطقه پاسیفیک کنفرانس غرب قرار دارد.این تیم اولین بار در سال ۱۹۴۵ و با نام Philadelphia Warriors در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا تاسیس شد و در اولین سال برگزاری لیگ BAA (اتحادیه بسکتبال آمریکا) قهرمان این لیگ شد.لیگ BAA پس از ادغام با لیگ NBL،لیگ NBA کنونی را تشکیل دادند و دو لیگ اول دیگر برگزار نمی شوند.
این تیم در سال ۱۹۶۲ به شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا نقل مکان کرد و تا سال ۱۹۷۱ به نام San Francisco Warriors شناخته می شد.از سال ۷۱ تا کنون نیز Golden State Warriors نامیده می شود.
بازی های خانگی گلدن استیت در Oracle Arena برگزار می شود.البته در سال ۷۲ به مدت یک فصل بازی های این تیم در سالن San Jose برگزار شد تا ورزشگاه اختصاصی این تیم بازسازی و تعمیر شود.
تیم بسکتبال Golden State Warriors با چهار قهرمانی در ان بی ای، در رده پنجم تیم های NBA از نظر تعداد قهرمانی قرار دارد.آخرین قهرمانی این تیم در فصل ۲۰۱۴-۱۵ با غلبه بر کلیولند کولیرز به دست آمد.
ویلت چمبرلین سنتر افسانه ای بسکتبال آمریکا از سال ۵۹ تا ۶۵ عضو این تیم بوده است.

کنفرانس

کنفرانس غرب

منطقه

پاسیفیک

سال تاسیس

۱۹۴۶

تاریخچه

سال ۴۶ تا ۶۲ Philadelphia Warriors-سال ۶۲ تا ۷۱ San Francisco Warriors-سال ۷۱ تا امروز Golden State Warriors

ورزشگاه

Oracle Arena

شهر

اکلند ایالت کالیفرنیا

رنگ لباس

آبی ارغوانی،زرد طلایی،سفید

مالکان

Peter Guber و Joe Lacob

مدیر کل

Bob Myers

سرمربی

Steve Kerr

نام تیم دسته دو

Santa Cruz Warriors

افتخارات

۱ قهرمانی بی ای ای-۳ قهرمانی ان بی ای-۷ قهرمانی کنفرانس-۳ قهرمانی منطقه

شماره های بازنشسته

۱۳-۱۴-۱۶-۱۷-۲۴-۴۲

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.