جایزه بهترین مربی فصل ۲۰۱۳-۱۴ لیگ NBA به گِرِگ پاپویچ رسید

جایزه بهترین مربی فصل 2013-14 لیگ NBA به گِرِگ پاپویچ رسید

گِرِگ پاپویچ از سن آنتونیو اسپرز به عنوان بهترین مربی فصل ۲۰۱۳-۱۴ لیگ NBA جایزه Red Auerbach را دریافت خواهد کرد.
اسپرز با هدایت پاپویچ، بهترین رکورد لیگ (۶۲ برد و ۲۰ باخت) را در این فصل از رقابت ها به ثبت رساند، که باعث شد این تیم در تمام مراحل پلی آف از مزیت میزبانی بهره مند باشد.
پاپویچ که دومین عنوان مربی سال لیگ در سه فصل گذشته و سومین عنوان کل دوران مربیگری خود را کسب کرده است، به جمع دان نلسون و پت رایلی پیوست تا این سه نفر، تنها مربیان لیگ باشند که سه بار عنوان Coach of the Year را کسب کرده اند. این مربی ۵۹ رای اول از مجموع ۱۲۴ رای اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی آمریکا و کانادا را به دست آورد و در مجموع ۳۸۰ امتیاز به دست آورد. سیستم امتیازدهی برای انتخاب مربی سال نیز همچون سیستم امتیاز دهی انتخاب بازیکن دفاعی است.
اسپرز تنها تیمی بود که در این فصل از رقابت ها هم در خانه موفق به کسب حداقل ۳۰ برد شد (۳۲ برد و ۹ باخت) و هم در خارج از خانه به مرز ۳۰ برد رسید (۳۰ برد و ۱۱ باخت). اسپرز و ایندیانا دو تیمی بودند که رکورد ۳۸ برد و ۱۴ باخت را در مقابل تیم های هم کنفرانس خود به ثبت رساندند که از این نظر در رده اول لیگ قرار گرفتند. میانگین تفاضل گل اسپرز در این فصل +۷٫۸ امتیاز بود که بهترین میانگین تفاضل گل در لیگ بود. این تیم به طور متوسط در هر مسابقه ۱۰۵٫۴ امتیاز کسب کرد؛ به طوری که حریفان اسپرز تنها ۹۷٫۶ امتیاز در هر بازی به ثبت رساندند.
فصل ۲۰۱۳-۱۴ پانزدهمین فصل متوالی بود که اسپرز با هدایت پاپویچ، حداقل پنجاه برد در آن کسب می کرد، همچنین این تیم برای چهارمین بار در ۱۵ سال گذشته به مرز ۶۰ پیروزی (یا بیشتر) در فصل رسید. سن آنتونیو در فاصله ۲۶ فوریه تا ۲ آپریل توانست ۱۹ برد متوالی کسب کند که پنجمین رکورد بردهای متوالی تاریخ لیگ است.
ترکیب اسپرز به صورتی توسط پاپویچ مدیریت شد که این تیم هیچ بازیکنی با میانگین امتیاز بیش از ۲۰ امتیاز یا میانگین دقایق بازی بیش از ۳۰ دقیقه نداشت؛ تونی پارکر با میانگین امتیاز ۱۶٫۷ و میانگین دقایق ۲۹٫۴، بازیکنی بود که بیشترین میانگین امتیاز و دقایق بازی را در این تیم داشت. در پایان فصل ۲۰۱۳-۱۴ تعداد بردهای دوران مربیگری گِرِگ پاپویچ در فصل عادی ان بی ای، به عدد ۹۶۷ رسید که او را در رده نهم پر بردترین مربیان تاریخ لیگ قرار داد.
جایزه بهترین مربی سال پس از مربی افسانه ای لیگ، رد اورباخ که از اعظای تالار مشاهیر نیز هست، با این نام نامیده می شود. اورباخ بوستون سلتیکس را برای کسب ۹ قهرمانی در لیگ رهبری کرده است.
جف هورناسک از فینیکس و تام فیبیدو از بولز، به ترتیب با ۳۳۹ و ۱۵۹ امتیاز، در رده های دوم و سوم رای گیری انتخاب بهترین مربی فصل NBA قرار گرفتند. جایزه بهترین مربی سال فصل گذشته به جرج کارل از دنور رسیده بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *