جیسن ریچاردسن، قهرمان سابق مسابقات اسلم دانک NBA اعلام بازنشستگی کرد

جیسن ریچاردسن، قهرمان سابق مسابقات اسلم دانک NBA اعلام بازنشستگی کرد

جیسن ریچاردسن که سابقه‌ی ۱۴ سال بسکتبال حرفه ای در کارنامه دارد، چهارشنبه شب با انتشار پستی در اینستاگرام خود، از لیگ NBA اعلام بازنشستگی کرد.
ریچاردسن که دو بار قهرمان مسابقه‌ی اسلم دانک آل استار شده است، در طول دوران حضورش در لیگ، با پیراهن تیم های گلدن استیت، شارلوت، فینیکس، اورلاندو و فیلادلفیا به میدان رفت. این بازیکن به عنوان انتخاب شماره ۵ درفت سال ۲۰۰۱ از دانشگاه میشیگان استیت وارد لیگ شد. او تابستان امسال با آتلانتا هاوکس قرارداد امضا کرد اما پیش از آغاز فصل پیش رو اعلام بازنشستگی کرد.
ریچاردسن در اوایل دهه ۲۰۰۰ با دانک های زیبایش که موجب شد دو بار پیاپی در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳رقهرمان مسابقه اسلم دانک شود، به شهرت رسید.
او در حالی دوران حرفه ای خود در لیگ را پایان داد که میانگین ۱۷٫۱ امتیاز، ۵ ریباند و ۲٫۷ پاس منجر به گل را در این ۱۴ سال به ثبت رسانده است. او با ۱۶۰۸ سه امتیازی موفق، هم اکنون در رده‌ی شانزدهم لیست بازیکنانی قرار دارد که بیشترین سه امتیازی موفق را در تاریخ لیگ ثبت کرده اند.
ریچاردسن علت بازنشستگی خود را مصدومیت زانوی راستش بیان کرده است.
در ویدئوی زیر ریچاردسن حضور خود در مسابقات اسلم دانک ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ را مرور می کند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    فوق العاده بود

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *